Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan X-Trail I

Marius80, 10 lat temu
Silnik 2.2 Di 114KM 84kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 239 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Nissan X-Trail I 2.2 Di 114KM 84kW 2001-2003 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Układ hamulcowy
4,0
Całokształt
Witam. Miałem swego pierwszego X-Trail?a 2 lata, więc mogę coś napisać. Kupiłem go importowanego z Francji niby 150tyś.km., potem się okazało u mechanika, że faktycznie to ma około 250tyś.km. ? ale i to mnie przeraziło, bo chyba już nie ma już na rynku 10 letnich aut z nie przekręconymi licznikami, tym bardziej, że diesel?e spokojnie 400tyś.km powinien wytrzymać ? i tu był mój największy błąd! Potem go sprzedałem i kupiłem o dwa lata starszego z Japońskim diesel?em (nigdy więcej jakiegoś osprzętu Renaulta) i cieszę się z bez awaryjnej jazdy. Zalety auta: przestronny, wygodny, wysoki się siedzi (co pomaga w widoczności), jak na tą masę i wielkość budy- to mało pali i świetnie się prowadzi , spory bagażnik. Wady: rażą w oczy materiały we wnętrzu, ale przynajmniej nic nie skrzypi co się zdarzało gdy wcześniej jeździłem Mercem ML (W163), wyciszenie jest też marne (nie przystoi tej klasie aut) za to przy zakupie pierwszego popełniłem wielki błąd przy wyborze silnika, kupiłem diesel?a (2,2 dCi made in Renault 136KM ? wkładany do niego od liftu w 2003/2004r.!, starsze 2,2 Di (często omylnie podawane jako dCi ? więc zwracajcie uwagę na podawaną moc silnika) mają 114KM i są made in Japan, o niebo lepsze i nie wiele mniej dynamiczne ? zapomniałem co to mechanik). 2,2 dCi - to jest jedna wielka porażka, sypie się wszystko: turbo, układ wtryskowy (bardzo czuły), dwumasa, filtr cząstek stałych, osprzęt silnika ? jedna wielka tragiczna parodia ? nie wiadomo, kiedy ci stanie po trasie - to wszystko daje nam strasznie wysokie koszty utrzymania! Moja rada: jeśli ktoś chce diesel?a to tylko z pierwszych lat produkcji, trochę brzydszy i mniej mocy ? ale wszędzie dojedziesz. Zaś jeśli chcesz benzynę, to wybierz 2,5 16V ma 25KM więcej co 2,0 16V (ten też made in Renault), palą tyle samo, a różnica w dynamice jest spora. Pamiętajcie też, że to jest mniejszy SUV, więc tylko drogi utwardzone. Średnie spalanie obu około 8 litrów ON ? co uważam za dobry wynik, tyle mi paliło kiedyś Audi A6 C5 2,5TDI, a nie było tak uniwersalne co ten Nissan. Pozdrawiam.
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Marne nie przystoi tej klasie aut.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 Di 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan X-Trail I 2.2 Di 114KM 84kW
Średni koszt przejechania 100 km
58,00 zł
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan X-Trail I