Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan X-Trail I

Dee, 10 lat temu
Silnik 2.5 i 16V 165KM 121kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 75 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan X-Trail I 2.5 i 16V 165KM 121kW 2003-2007 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Po prostu przyjemnośc z jazdy...
5,0
Całokształt
Powodów kupna było kilka - miałem dość dziur i zapadniętych studzienek na ulicach polskich miast, chciałem większej budy z czymś z napędem na cztery koła no i zawsze podobał mi się X-trail. Wiadomo, terenówka to nie jest, ale na wypad polną drogą dolasu, nad jezioro czy w górki - ideał. Potrafi. Warto poszukać wersji elegance - szyberdach i relingi z reflektorami to dla mnie bardzo pożyteczne dodatki, skóra do szczęścia potrzebna mi nie była, ale jest fajna i podgrzewana. Halogeny w relingach wydawały się zbęde do momentu, gdy trzeba było jechac w totalnej mgle - odpalenie wszystkich świateł X-traila zamienia go w małego tira i od razu czujemy się bezpieczniej. Po prostu - widać więcej i dalej. Konkurencja - Outlander okazał się MALUTKI (!), Honda CRV smutna jak kapeć pradziadka, Toyota - za droga.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2,5 benzyna - minimalnie brakuje mocy, ale wyścigówka to nie jest, zresztą odkąd nabyłem to auto przestało mi się tak strasznie spieszyć ;) Lać, dbać i cieszyć się jazdą. BArdzo elastyczny silnik, podobnie jak w innych posiadanych przeze mnie kiedyś japońcach. Na niskich obrotach - praktycznie niesłyszalny. Beznynę wybrałem z premedytacją, amatorom oleju napędowego nie zazdroszczę, pozorne oszczędnaści w spalaniu i tankowaniu, aproblemy z silnikami diesla w X-trailu... wystarczy poczytac. Nie żałuję ani trochę.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjnie i bez zastrzeżeń. Przydałby się 6 bieg, wygodna jazda z tempomatem na autostradzie wręcz domaga się tego, szkoda. Na niemieckich autostradach tego brakuje.
5,0
Układ jezdny
Przestałem zwracać uwagę na dziury, studzienku, wyrwy, koleiny, wszystkie te rzeczy które powodują siwienie polskiego kierowcy i przewiew w jego portfelu. Wysokie krawężniki - spoko. Prawie 10 letnie auto - w zawieszeniu cisza, ukłąd kierowniczy bez absolutnie żadnych luzów. 4x4 PRZYDAJE SIĘ, nawet jeżeli oznacza to 3 miesiące niezbyt intensywnej zimy. O zabawie w błocku nie wspomne, bo zaraz wyskoczy jakiś offroudowiec i zacznie krzyczeć, że to nie terenówka. Nie, ale MOZNA CZOCHRAĆ! Tylko delikatnie ;)
Komfort
5,0
Widoczność
Pierwsza jazda po "zwykłym" samochodzie osobowym - wrażenia niesamowite. Mimo iż auto nie jest duże, widok maski przed nosem robi wrażenie. Widoczność ok, czarna folia na tylnej szybie może być w nocy lekkim utrapieniem, ale to kwestia wprawy. Duże lusterka boczne, składane elektrycznie. Plus.
4,0
Ergonomia
Mogło być lepiej. Kierownica regulowana tylko w jednej płaszczyźnie - to plus zakres przesuwana foteli - dla wysokiego faceta mogło być minimalnie lepiej. Nie jest źle, ale... w konkurencyjnym Outlanderze nie mieśiłem się za kierownicą. :) Przyciski na wysokości lewego kolana to porazka, trzeba siegać na ślepo, a jak jesteś wysoki to nie idać absolutnie nic. Nie są często używane, ale i tak nauczyłem się na pamięć. Fotele wygodne, dobrze trzymają w zakrętach, jakość plastików słaba, ale to nie jest auto premium, więc absolutnie mi to nie przeszkadza. Konsola z zegarami na środku ok, nie przeszkadza. Brak najprostrzego komputera - porażka. Składane fotele z tyłu i liczne zapięcia do mocowania sprzętów w bagażniku - plus.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok. Dosyć długo się nagrzewa, zimą troche trzeba poczekać, zakres regulacji porządny + bardzo dobrze działający tryb AUTO.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak wyżej - jest ok, dla wysokich osób (za kierownicą) mogłoby być troche lepiej. Duże drzwi i wysokość auta moga być atutem dla osób starszych lub z problemami z kręgosłupem. Może zabrzmi to dziwnie, ale z czasem każdego to dopadnie. Oby nie.
4,0
Wyciszenie
Na niskich obrotach - praktycznie niesłyszalny silnik. Przy cięciu autostrada powyżej 120 km/h zaczyna się szum - silnik +toczenie + opory powietrza. Robimy głośniej radio i śmigamy dalej. Sam dźwięk silnika jest fajny, też typowy dla japończyka.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie akceptowalne - nikt normalny nie kupuje takiego auta, żeby liczyć na taniutką jazdę. Tryb mieszany - ok. 10/100, dla mnie i tak mniej niż poprzednie auto (BMW). Napraw nie stwierdzono (odpukać), będe za czas jakiś robił hamulce i pierwsze kosztorysy sa zadawalające - w każdym dużym polskim mieście sa hurtownie części do japończyków, oferujące sporo zamienników dobrej jakości. Budowa auta prosta jak budowa cepa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za napęd na 4 koła, halogeny, skóry, podgrzewane fotele, fajną dużą budę, alusy, wielki, panoramiczny szyber - tak, TO AUTO WARTE BYŁO KAŻDEJ ZŁOTÓWKI.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie stwierdzono. Ale dopiero pół roku użytkowania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 i 16V 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan X-Trail I