Wybrałem ten samochód spośród innych podobnych japońskich konstrukcji tak zwanych terenówek. Oczywiście nie kupiłem go po to by nim jeździć w terenie. Auto ma być bezpieczne i pojemne a jego przeznaczenie to jazda po mieście i rodzinne wyjazdy na wakacje. Zanim podjąłem decyzję o wyborze tego modelu przejechałem się autami konkurencji. Nowa Toyota RAW4 odpadła ze względu na ciasną tylna kanapę i wygląd który kojarzy się z kierowcą blondynka. Po prostu to auto nie pasuje do faceta. Honda CR-V nie urzekła mnie ani ciemnym wnętrzem, osiągami silnika ani dość kiepskim układem napędowym, który sam decyduje, kiedy napędza przednie a kiedy przednie i tylne koła razem. Mitsubishi Outlander to raczej auto dla młodego dresa, który zabierze panienkę do lasu i jeszcze szybciej z nią wróci, ponadto ten samochód ma raczej namiastkę bagażnika. W Nissanie dla odmiany jest wszystko. Najlepszy układ napędowy z elektronicznym systemem trakcji, który można załączać lub nie, dużo miejsca z przodu i z tyłu oraz pojemny bagażnik. Przestronne jasne wnętrze z ogromnym szklanym dachem. Cichutki i zrywny silnik. Jest jeszcze jedno, co dla mnie jest istotna zaleta samochodu. Nissan X-Trail nie rzuca się w oczy! Jest stonowany nawet lekko jakby z minionej epoki. Po prostu klasyczny. Zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz lekko ponad czasowy. Ale oprócz tych zalet ma również kilka denerwujących braków i niedoróbek, o których piszę poniżej a które dla innego kierowcy mogą dyskwalifikować to auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny motor. Zrywny i cichy. Jadąc X-Trailem ma się wrażenie że prowadzi się auto z napędem elektrycznym.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna i dobrze zestopniowana.
5,0
Układ jezdny
Nie mam żadnych uwag. Na szosie pełna kontrola a także oszczędna jazda z załączonym 2WD. W terenie świetnie sobie radzi na ustawieniu Auto ze nie wspomnę o Lock. W śniegu nie dało się go zakopać!
Komfort
5,0
Widoczność
Jak z bocianiego gniazd na statku w wszystkich kierunkach.
3,0
Ergonomia
I tu skucha! Fatalne umiejscowienie regulacji lusterek, Beznadziejny wyświetlacz, na którym nie można jednocześnie zobaczyć np. godziny i temperatury, jaka panuje na zewnątrz, na dodatek obsługiwany przełącznikiem, do którego jest dość daleko z siedzenia kierowcy. Ponadto brak choćby najprostszego komputera w aucie tej klasy to już żenada!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu wszystko OK!!!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca ile dusza zapragnie nad głowa, z boku i z tyłu. Tu X-Trail bije konkurencje na głowę.
4,0
Wyciszenie
Silnika praktycznie nie słychać, ale wiatr szumi. Szczególnie daje się we znaki powyżej 140 km/h a w wersji Sport+ z dużymi relingami i spojlerem robi się szczególnie głośno, ale w tego typu autach to norma to przecież nie plaska limuzyna.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście w zimę 11.0 I/100 a w trasie jeszcze nie byłem
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie tandetne plastiki i brak komputera dal bym wiecej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu kolejne cierpkie słowa pod adresem producenta. Moim zdaniem plastiki są dość tandetne. Nie pasują do auta za ponad sto tysięcy!. Deska trzeszczy, co mnie bardzo irytuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
mały przebieg i jak na razie wszystko OK!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 140KM 103kW
[l/100km]