Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Vanette II

ml, 17 lat temu
Silnik 2.0 D 90KM 66kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 280 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Nissan Vanette II 2.0 D 90KM 66kW 1990-1995 - Oceń swoje auto
4,31
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zwrotność - ważne w pracy autem w dużym mieście. I bezewaryjność silnika.
5,0
Całokształt
Generalnie auto jest bardzo dobre, choć rzadko u nas spotykane. Ma wiele zalet i mało wad. Największą jest brak informacji o eksploatacji tego auta, danych technicznych etc. Trochę ten temat rozgryzłem, więc jeśliby ktoś potrzebował coś wiedzieć, tel.: 601 899 827.
Wrażenia
4,0
Silnik
Awaryjność silnika praktycznie zerowa. Jeżdżę tym autem od 60.000 i jedyne, co mi się popsuło, to alternator, i to tylko dlatego, że poprzedni właściciel przerobił go na instalację od malucha... Tylko dbać o niego i jechać. Wady: silnik jest w kabinie, pod siedzeniami, więc dostęp do niego nie jest najłatwiejszy, ale i tak lepszy niż np. w Mercedesach A; sprawia to też, że w kabinie jest dość hałaśliwie. No i ta ospałość... Ale to może domena mojego egzemplarza. Chociaż jeśli chodzi o moc, to mam passata starszego o osiem lat i ma o kilkanaście KM więcej. 67 KM na takie pudło to wg mnie za mało.
5,0
Skrzynia biegów
Doskonale zsynchronizowana. Żadnych problemów z przełożeniami. Trochę trzeba się wyciągnąć, aby włączyć piątkę, zwłaszcza gdy się jest chłopem grubo ponad 1,80 i trzyma fotel daleko od kierownicy. Przełożenia są krótkie i tak np. ruszać można z dwójki spokojnie, a przy 60 km/h można już wrzucać piątkę.
5,0
Układ jezdny
Genialny. Tak zwrotnego auta jeszcze nie widziałem. Warszawiacy też nie ;) Wiele razy wprawiam w zdumienie innych kierowców, zawracając autem na raz lub na dwa na wąskim skrawku parkingu, chodnika, czy też podjeździe przed bramą. Układ wielowahaczowy dość trwały - do tej pory wymieniłem tylko tuleje górnego wahacza (oryginalnie - niewymienny, ale co to dla Polaka ;) ) i wczoraj zewnętrzne drążki kierownicy i gumy stabilizatora. A jeździ i na pusto i z towarem po mieście, po wertepach (słynna Puławska, Mineralna czy przejazd przez tereny PKP i WarBudu z Woli na Włochy) po ok. 5-6 tys. miesięcznie.
Komfort
5,0
Widoczność
Akwarium! Mam wersję 7-os., bus, oszklony na maksa. Widoczność dookoła jak w tramwaju. Przy zdemontowanych drugim i trzecim rzędzie siedzeń widoczność przez szybę tylnej klapy jest taka, że stojąc przed światłami można przeczytać nr-y rejestracyjne pojazdu stojącego za mną :D Dodatkowo lusterek zewnętrznych (mam te kwadratowe, nie te stare, podłużne prostokątne) pozazdrościł mi znajomy, co jeździ ciężarowym Volvo ;) Przy odpowiednim ich ustawieniu martwe pole nie istnieje, a i prawą tylną krawędź auta wyraźnie widać przy cofaniu.
3,0
Ergonomia
Tu Japońce dali plamę. Żeby cokolwiek przestawić, przy moim wzroście, muszę się nachylać (radio, nagrzewanie, przełączniki świateł przeciwmgielnych etc.). Ewentualnie siedzieć na kierownicy. Dodatkowo przełączniki św. przeciwmgielnych, tylnych wycieraczek, ogrzewania tylnej szyby etc. są porozrzucane bez ładu i składu - w trzech rzędach, na różnych wysokościach. Światło obok wycieraczek, ogrzewanie tylnej szyby obok awaryjnego etc. Ewentualnie regulacja kierownicy w pionie nieco ratuje sytuację....
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok :) Nagrzewa się prędko nawet zimą, latem nie przegrzewa, pasażerowie w drugim rzędzie mają osobne sterowanie na dmuchawę zimno/ciepło, ci z ostatniego rzędu mogą sobie okno uchylić ;) Tylko czasem pasażer na przednim siedzeniu narzeka, że mu w tyłek od silnika grzeje...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto na camping :) W dalekich podróżach jak w autobusie - pasażerowie się przesiadają między siedzeniami, nawet rozstawienie rzędów nie jest problemem. Tylko kierowcy na dłuższe trasy przydałby się jakoś lepiej wyprofilowany fotel.
3,0
Wyciszenie
Silnik w kabinie - ot co. Nie jest fatalnie, ale od 100 km/h pogadać normalnie sobie nie można, trzeba nieco bardziej struny głosowe naprężyć.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na busa - przeciętnie. Jak na małego busa - mogło być lepiej. W mieście ok. 10 l. trzeba liczyć, w trasie może zejść nawet do 7, chyba że się jedzie 115 (V max!!!) paręset km pod większy wiatr, to i 11 spali.
5,0
Stosunek jakość/cena
Roczniki z początków lat 90-tych, zadbane, są dostępne dziś za ok. 4-6 tys. zł. Nie jest to wiele, a się opłaci.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak przystało na japońca :) Trzeba tylko przy wymianach eksploatacyjnych części nie żałować gotówki na chińskie podróbki i kupować dobrej jakości sprzęt.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Vanette II