Karoseria
: Rdzewieje. Szczegolnie nadkola. No, ale ma 21 lat i ne ma garazu!
5,0
Całokształt
Jeli ktos powie ze na dalekim wschodze robia powyzej miliona km to wierze w to!
Wrażenia
5,0
Silnik
Diesel wolnossacy, do tego japonski(model C22)chyba nie ma nic bardziej niezaawodnego! Pamietam pewien poranek: bylo -27stopni. Po podladowaniu akumulatora (bo oczywiacie w nocy sie rozladowal)zapalil przy pierwszym kreceniu! Jesli masz dobry akumurator by zapewnic odpowiedni moment obrotowy przy starcie- to odpali zawsze!
4,0
Skrzynia biegów
Jak jest zimna to sie "klei" Po kliku kilometrach chodzi jak maslo. Przelozenia troche krotke, ale docenilem to wozac czesto powyzej tony ladunku (zalozylem gumowe odbojniki odpowiedniej wysokosci by pomimo tego auto nie siedzialo). Na autostradzie brakuje szostego biegu! Przy podjazdach z takim ciezarem trzeba redukowac ale nawet pod Dreznem nie wjezdzalem wolniej jak 80kmh
4,0
Układ jezdny
Doskonale sie zawraca, na dziurach O.K. Na krajowych drogach podrzuca bardziej jak w osobowce, ale to przez to sie siedzi na przednim kole.
Komfort
5,0
Widoczność
Widac dobrze.
4,0
Ergonomia
Bywalo tak, ze robilem 2000km na raz i jeszcze moglem w nim siedziec! Mam 187 wzrostu i czuje wie w nim lepiej jak w osobowkach! Nic mnie nie boli od jazdy. Z tylu podobno gorzej- kolana sa za wysoko, ale za to mozna spac w poprzek lub nogi calkiem rozprostowac!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zima na tylnej kanapie panuja morozy. Potrzebny gruby koc na nogi. Ale z przodu cieplo jak latem. Czasem tylne szyby potrafily zamarznac, ale tak to jest jesli sie jezdzi przy -20*C.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie bardzo wygodnie
3,0
Wyciszenie
Jest nestety glosny. Ale radio potrafi zagluszyc silnik. Chociaz nawet bez radie milo sluchac tego szlachetnego rytmu diesla!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moj "Nysan" pali niestety o dwa ltry wiecej niz to, co podaja inni wspoluzytkownicy, a oleju z silnika nic nie bierze- czarne suche spaliny. Po za miastem pusty: 7,5L a zalodowany na maxa 11L. Na autostradie pusty 8,5L a zaladowany 9,5L Jezdze z szacunkiem dla niego, tzn ze nie "zyluje" staruszka nigdy nie szybciej jak stowka, bo ma mi jeszcze posluzyc.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak patrzalem nawet w Niemczech chodza dalej po 1000-2000 Euro. Dwudziestolatki! To o czyms swiadczy!
Za zadbanego na prawde warto tyle dac (jesli ktos nie oczekuje limuzyny. To jest oddany wol roboczy!)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi- w wiekszosci bezpieczniki po wymianie ktorych wszystko zaczelo dzialac. No,raz podczas jazdy w huraganie podmuch z ciezarowki wyrwal boczny plastik przedniego zderzaka- przynitowalem go spowrotem.
Acha, wskaznik temperatury wskazuje wiarygodniej jesli sie go przylutuje to czujnika.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mi niestety trafilo sie auto ktore przeszlo przez czarodziejskie rece "cwancykatorow samochodowych" ze Szczecina. Jego historia jest dla mnie owiana gesta mgla.
Drazki kierownicze mialem wybite- naprawilem sam. Ktos grzebal pod miska olejowa i dal silikon- saczy sie z niej. Jezscze nie naprawilem. Szyba przednia pekla od rdzy schowanej pod nia- 350pln z wymiana. Po zuzyciu kierownicy podejzewam, ze mam zrobione jeszcze raz tyle kilometrow! ....i ciagle jezdzi!
(czy to nie ciekawe, ze w Polsce kazde auto na sprzedarz ma zawsze 185tys km?)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 67KM 49kW
[l/100km]