Inne
: Wnętrze - jest dopracowane, materiały i tapicerka przyjazna dla oka, wraz z wyciszeniem i dynamiką silnika powoduje to wrażenie przemieszczania się samochodem innej klasy
5,0
Całokształt
niszowy samochód, o ciekawym choć niepopularnym kształcie, posiada indywidualny charakter, pod formą rodem wyjętych kształtów londyńskiej taksówki kryje się komfortowe, dynamiczny i ciekawy pojazd
Wrażenia
5,0
Silnik
fantastycznie wyciszony, mimo to słychać delikatne warczenie wysokoobrotowego japończyka
5,0
Skrzynia biegów
precyzyjna i elastyczna, wybacza zbyt niskie obroty, ze względu na wyciszenie słychać każdą zmianę biegów głośniej niż silnik
4,0
Układ jezdny
ładnie wybiera, ze względu na wysokość samochodu mamy niemiłe uczucie przechylania się podczas ostrzejszych zakrętów
Komfort
5,0
Widoczność
z tak wysokiego pułapu siedzenia widać wręcz panoramicznie, w sedanie problem z widocznością do tyłu
5,0
Ergonomia
jasna czytelna wręcz klasyczna deska i zegary, wszystko pod ręką, rewelacyjny podłokietnik, siedzenia szerokie, sposób wsiadania do samochodu prawie na stojąco, cikawe rozwiązanie z wbudowanym bluetoothem i przyciskami do sterowania radia oraz odbierania telefonów w kierownicy, bardzo duży bagażnik - 500 litrów w sedanie (pomimo archaicznego sposobu montażu klapy)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
przy automatycznej klimie cieplutko, szyby po włączeniu natychmiastowego odmrażania dochodzą do siebie błyskawicznie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
niespotykana w tej klasie, ponadprzeciętna, nad głową przestrzeń a pasażerowie podróżują bardzo komfortowo
5,0
Wyciszenie
trzeba pamiętać na luzie o tym ze mamy uruchomiony silnik, 6 fabrycznie montowanych głośników, po odpowiednim ustawieniu equalizera daje niezłe efekty audiofilskie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
niestety przy dynamicznym silniku 1,8 Tiida ma apetyt na paliwo, rekompensuje to trasa i szósty bieg, przy większych prędkościach na niskich obrotach nie wydaje się być paliwożerny. Generalnie drastyczna różnica miasto/tra
5,0
Stosunek jakość/cena
podczas gdy w wielu salonach usiłowałem negocjować cenę, w nissanie trwała promocja -20% na wybrane modele z atrakcyjnym wyposażeniem, został zakupiony za kwotę odpowiadającą cenie hondy city, a nie chciałbym porównywać tych aut do siebie. Generalnie na rynku nie ma możliwości zakupu nowego tak komfortowego samochodu w tym przedziale cenowym
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
dotychczas brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
dotychczas brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 125KM 92kW
[l/100km]