Inne
: Przestrzeń w aucie i bagażnik + silnik + niezawodność.
4,0
Całokształt
Niektórzy śmieją się się z Tiidy - mówią że brzydka że śmieszna. A ja powiem tak. Miałem to auto od początku przez 10 lat. Zrobiłem nim 100 000 km przejechałem kawał Polski. NIGDY mnie nie zawiodło - a widziałem wiele SUPER fur na lawecie. Nie wymieniałem żadnych sprzęgieł, skrzyni biegów ani rozrządów. Jest proste konstrukcyjnie. Szczegóły w opisach. POLECAM NA MAXA - dla spokojnych kierowców którzy chcą spokojnie dojechać od punktu A do B.
Wrażenia
4,0
Silnik
Biorąc pod uwagę masę auta - o dziwo silnik 1.6 / 110 kM radzi sobie znakomicie i CIĄGNIE od dołu. Dla porównania Honda czy Toyota - niby mają moc ale co z tego - aby ją wydobyć trzeba wkręcić auto powyżej 3500 a nawet i 4000 obrotów. Tiida ciągnie w zakresie od 2700 do 3500. Silnik sprawdzony , wolnossący, konstrukcyjnie prosty i na łańcuchu rozrządu.
4,0
Skrzynia biegów
Tutaj jest średnio. Skrzynia biegów nie haczy, biegi wchodzą lekko delikatnie i w punkt. Niestety nie wiem dlaczego ale mam wrażenie że jest ZA WOLNA. Za mną nie nadążała.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie wielowahaczowe z przodu, belka skrętna z tyłu. Zawieszenie spasowane odpowiednio dla auta - nie za twarde nie za miękkie. Ze względu na ciut podwyższoną bryłę auta wchodzenie ostro w zakręty daje znać "bujnięciem" - ale to nie bolid.
Komfort
5,0
Widoczność
Standardowo - bez uwag. Duuuużżże lusterka boczne.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, prostota obsługi. Brak zbędnych wynalazków. Nic nie stuka nie puka nie skrzypi. Jakość plastyków - przyzwoita.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj niestety lekka wada. Klimatyzacja obciąża silnik i pożera część mocy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Genialnie. Ja mam 1,95m i po ustawieniu przedniego fotela pod siebie za sobą siadam bez problemów. Duuuużżżżoo przestrzeni - konkurencja (honda civic, ford focu, toyota corolla) - powinny sie uczyć. Bagażnik w sedanie ma 500l :) A nowy nissan Pulsar - jeszcze większy w środku. Bravo bravo Bravo
5,0
Wyciszenie
Głośność silnika 1.6 odczuwalna na trasie przy około 130 - 140 km/h. Poniżej znakomicie - wyciszenie auta na wysokim poziomie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na trasie - jadąc około 100 km/h - 6.8 l/100
Po mieście zmienne - ale około 8l/100
5,0
Stosunek jakość/cena
Za kwotę 60 000 dostałem duże przestronne, wygodne auto z prostą mechaniczną konstrukcją wyposażone w klika gadżetów - ESP, czujniki deszczu , zmierzchu, automatyczne włączanie świateł , radio z bluetoothem i usb, sterowanei z kierownicy, pełna elektryka szyb i lusterek, kurtyny. Co na plus - właśnie ta prostota - np. wszystkie żarówki można wymienić samemu nie rozbierając połowy auta. Rozwiązanie są standardowe - części dokupisz wszędzie. A ja jestem zwolennikiem teorii - jak najmniej wynalazków - bo im ich więcej tym więcej rzeczy może się zepsuć. A auto ma jeździć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 110KM 81kW
[l/100km]