Ponowna ocena auta po 150 tys .Zdecydowany plus za całkowity brak awarii. Dziwie się że zawieszenie po 150 tys nie wymaga żadnej ingerencji. Duży plus za przestrzeń w aucie. W klasie kompakt nie ma więcej miejsca z tyłu z wyjątkiem Pulsara.Obecnie przesiadłem się na Focusa więc resztę porównam z tym właśnie autem.Silnik raczej cichy do 3000 obr i jazda z prędkością autostradową znaczy wyraźny ale nie dukuczliwy hałas(w fordzie silnika nie słychać). Zawieszenie w porównaniu do focus twardsze co odczuwam przy dłuższych trasach,głośniejsze i mniej stabilne przy jjezdzie na wprost i na zakrętach.Bez wyraźnych minusów
Wrażenia
4,0
Silnik
Wśród silników wolnossących 1.6 do wyraźny lider jeśli chodzi o dynamikę i elastyczność nawet w porównaniu do 1,6 Toyoty gdzie jest 138 KM. Wyciszenie przeciętne. ŚR zużycie paliwa po przejechaniu 150 tys i uwzględnieniu wszystkich tankowań 7,3
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodziły bez zarzuty do 145 tys obecnie pojawił się okresowy problem z wrzuceniem wstecznego. Nieistotną wadą skrzyń biegów jest ciche klekotanie słyszalne na zewnątrz auta. Słyszalne od wyjechania z salonu w 2008 roku po dziś dzień o dziwo z malejącym natężeniem.
4,0
Układ jezdny
Auto przeciętnie tłumi nierówności przy długich trasach i złych drogach to męczy. Jazda w zakrętach poprawna ale ze względu na wysoko położony środek ciężkości szybko się nie da. DUŻY PLUS za trwałość 150 tys i nic nie robione.
Komfort
5,0
Widoczność
Duża pow szyb.
4,0
Ergonomia
Ustawienie lusterek wygodniejsze w fordzie reszta mi nie przeszkadza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Lato klima manualna na 2 gim biegu sprawnie schładza już po kilku min.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu TIIDA jest rekordzistką jeśli chodzi o długość wnętrza. Siedzi się dość wysoko. Wygoda przednich foteli dobra a tylnych doskonała. Szukając nowego samochodu nie udało się znaleźć takiego który miałby tylną kanapę tak wygodną. MINUS za szerokość z przodu 138 cm dla porównania mój nowy Focus 148, szerokość tylnej kanapy 125 cm Focus132,5 cm. ale na nogi z przodu jest o 11 cm więcej niż w Fordzie.
4,0
Wyciszenie
Do 80 -90 km/h cicho,100-120 znośnie od 120 głośno i nieekonomicznie bo 5 bieg jest tak zestopniowywany że silnik kręci 4tys.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie mam uwag pod warunkiem żę przeglądy poza serwisem. Koszty serwisów w okresie gwarancyjnym od 750-1200 zł
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem za 52 tys.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Korozja dachu po 4latach. To się nie powinno zdarzyć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak po 150 tys!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 110KM 81kW
[l/100km]