Przeniesienie napędu
: Jest rewelacyjne wszędzie wejdzie i wyjdzie a co za tym idzie jest nie zawodne i bez awaryjne.
5,0
Całokształt
Nissan Terrano I jest doskonałym autem pomimo wieku nie można porównywać z nowymi ale jak czytam opinie o Frelanderze to włos na głowie się jeży, a tu nic, Nissan to Nissan, opinie o X-Trailu są super więc takiego kupuję. Gdyby Terrano I był nadal produkowany na pewno bym go kupił ze względu na niezawodność. W zimie w śniegu jest rewelacyjny wszędzie dojechałem idzie jak czołg.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacyjny, pali na dotyk zimą w mrozy jeden obrót wału i chodzi jak pszczółeczka. No fakt, że głośny ale to diesel starszej generacji więc nie zawodny. Myślę, że wtryski i świece żarowe są te same od początku pomimo, że ma przejechane 276.000 km, są one konstruowane do przebiegu ok 500.000 bez remontu, więc jeszcze długa przed nim żywotność. Trzeba pamiętać o wymianie filtra paliwa przed zimą, sam się na tym naciąłem i stanął.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo dobrze tylko powoli bez nerwów, to nie osobówka. W większości ruszam z drugiego biegu świetnie sobie radzi. Biegi terenowe i reduktor super, trzeba stanąć, włączyć lekko cofnąć aby się dobrze zazębiły i do przodu.
4,0
Układ jezdny
wspomaganie rewelacyjne, żadnych problemów, lekko się kręci. W ubr remont zawieszenia końcówki drążków, wymiana tulejek gumowych koszt ok 1000zł
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu i na boki doskonała, do tyłu gorzej, głównie cofam na lusterka te są duże ponadto na tylnej szybie nam naklejony soczewkowy prostokącuk kupiony w markecie za parę groszy a jest rewelacyjny, przybliża widoczność zwłaszcza przy parkowaniu czy holowaniu małej przyczepki inaczej jej nie widać. Na wszystkich patrzysz z góry a to miłe uczucie.
5,0
Ergonomia
Bardzo ładnie się prezentuje dużo lepiej niż Terrano II.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mój nagrzewa się dosyć długo, być może to wina termostatu nie domyka się może do końca. Ja zimę przysłaniam chłodnicę wtedy jest dużo lepiej jeżdżę na krótkich odcinkach ok. 10-50 km więc to nie przeszkadza. Nadmuch bardzo dobry, latem dobrze chłodzi do tego otwierany szyber dach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu nikt nie może narzekać, tak z przodu jak i z tyłu wszędzie dużo miejsca spokojnie 5 osób może jeździć.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie nie jest najlepsze słychać silnik ale to diesel i do wszystkiego można się przyzwyczaić zwłaszcza dawało się to odczuć gdy przesiadłem się z BMW benzynowego, ale coś za coś. Ponadto auto ma 19 lat.......
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tą masę pojazdu uważam za doskonałą latem nie spalam 7 litrów ale przy prędkości do 70 km. Jeżdzę po terenie wiejskim gdzie drogi są jakie są i większa prędkość nie jest potrzebna wtedy jest najekonomiczniejszy. Na trasie powyżej 110km/h spala ok 9, ale przy prędkości do 90km/h - 8
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena w stosunku do zużycia pojazdu oraz paliwa jest bardzo dobra za te pieniądze można naprawdę sie pobawić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest autem nie zawodnym można wszędzie spokojnie jechać i wiemy, że wrócimy.
Drobiazgi zaczynaja się pojawiać w końcu auto ma swój wiek, to gdzieś zaśniedzieje jakieś połączenie, to klamka się zacina, ale to drobiazgi do usunięcia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem żadnych przykrych usterek, żadnej awarii, do wymiany są tuleje gumowe tylnego zawieszenia, ale miał prawo sie zużyć. To już pozostawiam następcy gdyż chcę zmienić na Nissana X-Traila, tym jeżdzę ponad 4 lata więc już czas na cos nowszego.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.7 D 4WD 99KM 73kW
[l/100km]