Auto warte polecenia dla osób szukających niezawodności i ekonomiki. Sunny odwdzięczy się komfortowym, jak na tę klasę auta, wnętrzem, wygodą podróżowania oraz niskimi kosztami użytkowania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest elastyczny dopiero na czwartym, piątym biegu, na pierwszych biegach strasznie mułowaty. Kultura pracy zadowalająca, moje auto wymaga regulacji wtrysków oraz poduszek, wtedy powinno być dużo lepiej. Obecnie na biegu jałowym dają się we znaki lekkie wibracje.
Dynamika jak na wolnossącego diesla całkiem niezła, szczególnie na wyższych biegach, przy prędkościach powyżej 100 km/h auto chętnie przyspiesza.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo przyjemnie, nieraz zdarza się, że nie wskoczy od razu jedynka, ale przebieg jest już spory.
Czasami trzeba się posiłować ze wstecznym.
Przełożenia na jedynce i dwójce mogłyby być dłuższe.
3,0
Układ jezdny
Auto zachowuje się poprawnie, trzyma się drogi w zakrętach, chociaż zawieszenie należy raczej do komfortowych.
Mój egzemplarz wymagał wymiany kilku elementów zawieszenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Układ przełączników i wajch na desce znakomity, wszystko jest pod ręką i obsługuje się to bez problemu.
Świetna kierownica, bardzo dobrze wyprofilowana, przyjemnie się nią kręci ;)
Fotele bardzo miękkie i wygodne, możliwość regulacji poziomu siedziska dla kierowcy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą ogrzewanie bardzo długo się rozkręca, dojeżdżam do pracy 20 minut i ciepło robi się, jak już wysiadam.
Częsta usterka to przepalenie ścieżek na płytce od dmuchawy, ale po naprawie działa bez problemu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca, ale dla pasażerów z tyłu mało miejsca na nogi.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenia, jak to w wolnossącym dieslu nie ma ;) Ale jak ktoś lubi klekot dieslowski, to jest nawet duży plus.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jak na pojemność 2.0 bardzo ekonomiczne, przy spokojnej jeździe w mieście bierze 6 literków.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na niezawodne i ekonomiczne auto cena zakupu jest atrakcyjna, Sunny´ego 2.0 D roczniki 1991-1994 mozna kupic w granicach 3500-5500zł. Mój miał jeszcze niższą cenę ze względu na potrzebę naprawy kilku podzespołów.
Brak poważnych usterek. Auto ani razu nie odmówiło odpalenia. Przy przebiegu 195000 km trzeba było wymienić wahacze (125 zł sztuka), końcówki drążków (25 zł sztuka), sworznie (19 zł sztuka), łozysko (110 zł sztuka). Po zakupie do remontu nadawał się alternator (100 zł) oraz regulator napięcia (50zł). Generalnie ceny części są dość niskie, jak na japońskie auto - trzeba oczywiście szukać zamienników. Inne ceny: sprzęgło kompletne 250zł, amortyzator przód 90 zł sztuka.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 75KM 55kW
[l/100km]