Auto może się podobać, jest dość rzadkie na naszych drogach i ma swój styl. Jazda jest czystą przyjemnością (może poza twardym zwieszeniem). Polecam ten model wszystkim, którzy szukaja niezawodnego samochodu za rozsądne pieniądze. Przy zakupie warto zwrócić uwagę na stan samochodu, ponieważ części (szczególnie elementy układu jezdnego) do najtańszych nie należą.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy wysoka. Silnik nawet w największe mrozy odpala za pierwszym razem. Do 3000 obrotów jest cichy, potem wydaje sportowe pomruki. Silnik jest bardzo elastyczny, ale o prawdziwym przyspieszeniu można mówić powyżej 3000 obrotów.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu. Biegi wchodzą pewnie i lekko. Drążek zachwyca krótkim skokiem. Zestrojenie całości poprawne - do lewarka nie trzeba sięgać zbyt często.
4,0
Układ jezdny
Twardo. To chyba najlepsze określenie. Troch pomogła zmiana opon z 195/60/R14 na 175/75/R14. Auto lepiej pochlłania nierowności, al i tak jest twarde. Nie ma się czemu dziwić w aucie o sportowym zacięciu.
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznością jestem mile zaskoczony. Wydawało mi się że auto tego typu będzie miało słabą widoczność, tymczasem nie jest tak źle - nie ma na co narzekać.
3,0
Ergonomia
Do ergonomii mam największe zastrzeżenia. Np. na panelu z licznikami nie ma kontrolki sygnalizującej zapalone światła mijania. W ogóle nie ma takiej kontrolki. Kontrolkę niskiego poziomu paliwa oraz świateł przeciwmgielnych i podgrzewania tylnej szyby umieszczono poniżej zasięgu wzroku. Do tego zrobione są tak, że w dzień nie widać czy się świecą czy nie. Sczególnie dokuczliwe jest to w przypadku kontrolki niskiego poziomu paliwa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super. klima nie jest potrzebna :)) Auto nagrzewa się szybko i nawet w najgorsze mrozy po kilku chwilach jest ciepło. problem parowania szyb praktycznie nie istnieje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu jest pod dostatkiem. Fantastyczne kubełkowe fotele, znakomite trzymanie boczne. Niestety z tyłu miejsca praktycznie brak. Auto jest dla dwóch osób a osoby, które chcą podróżować z tyłu muszą być mocno zdesperowane. Na szczęście tylną kanapę można złożyć i dzięki temu powiększyć i tak już spory bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Nie najgorsze. Jedyne zastrzeżenie do tylnej półki, która przez zamontowanie ciężkich głośników niemiłośiernie skacze i stuka. poza tym w aucie nic nie trzeszczy i nie piszczy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik 1600 i moc 90 KM nie jest źle. W okresie zimowym przy krótkich trasach autko spala 10-11 litrów /100 km. Niestety instalacji gazowej jeszcze się nie dorobiłem, ale chyba będę musiał o tym pomyśleć :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze jest to fantastyczne auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Właściwie nie ma problemów. Auto po prostu jeździ. Małe kłopoty mam z prawym rpzednim reflektorem, który nie wiadomo czemu czasem się nie włącza. Chyba jest to wina kostki z przewodami - Unizol powinien rozwiązać problem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory wymienilem tuleje metalowo-gumowe wahaczy przednich no i oczywiscie sprawy eksploatacyjne takie jak filtry czy olej. Wymieniane były także świece, choć to raczej profilaktycznie. Do wymiany jest przegub, który stuka sobie przy skręconych kołach. Innych usterek nie było.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Sunny B13 Sedan 1.6 16V 90KM 66kW 1990-1992