Wierny i niezawodny towarzysz podrozy. Dobre twarde fotele, swietna charakterystyka i ta niezawodnosc sprawily ze od tej pory moje auta beda tylko made in Japan.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w zasadzie nigdy nie zawiódł. Bez bolu przeszedl jazdy np: 1000 km nonstop z jazda na maksa. Po nabraniu wprawy mozna nim dynamicznie wyprzedzac do predkosci ok 160 bez strachu. Ze swiatel w zasadzie chyba tylko Alfa 1.4 startuje lepiej. Ostatnio przy wymianie sondy lambda diagnosta pomierzyl cisnienie i okazalo sie ze trzyma normy fabryczne!!! A autko bylo katowane przeze mnie strasznie, rowniez na rajdach popularnych. Jestes zaskoczony trwaloscia.
5,0
Skrzynia biegów
W zasadzie bez problemow. No czasami przy wstecznym trzeba wdusic 2 razy sprzeglo zeby wszedl.
5,0
Układ jezdny
Jesli chodzi o charakterystyke niemal idealny. Na zakretach nie ma jakichs checi ucieczki przodem lub tylem. Ta cecha pare razy mi zycie uratowala kiedy na zakrecie wpadalem na czesc obszaru oblodzonego - po prostu sie przesuwal do najblizszego asfaltu bez zarzucania. Swietnie sie trzyma drogi. Niestety jest to okupione wysoka twardoscia zawieszenia. Mocno trzesie, a juz wyjatkowo mocno z tylu. Przy tym przebiegu brak powazniejszych napraw. Tylko swoznie, koncowki drazka i amorki.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widocznosc z przodu i z tylu. Jednak zbieznosc lewego przedniego slupka z lusterkiem (przy specyficznym dojezdzie do ronda lekko z gory) pare razy zaslonila mi bedacy na rondzie samochod. Trzeba sie wychylic do przodu i sprawdzic zawsze.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. A moze to juz moje przyzwyczajenie i nie zauwazam.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tendencja do zaparowywania w zimie i w mokre dni. Trzeba szybko dawac nawiew. Niestety ostatnio wentylator sfiksowal i pracuje tylko na poz: 0 i 4 :) 150 tys. km temu ulamal sie tez straszliwie ciezko chodzacy przelacznik obiegu powietrza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzen dla kierowcy duza. Bardzo wygodne miejsce na lokiec w drzwiach. Szeroko. Z tylu juz nie tak dobrze. Jak kierowca ma dobrze to z tylu nogi ludziom sie wbijaja w fotele :)
3,0
Wyciszenie
Silnika nie slychac. Dopiero jak sie da po obrotach porzadnie. Cala reszta tez sie w miare trzyma. Jednak przy tym przebiegu jest on dosc rozklekotany jesli chodzi o detale noi slychac tluczace sie zawieszenie (choc amory i okolice sa w normie). Nie ma to jak w nowym aucie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z ciezka noga: miasto: 12l/100 trasa: 10l/100 (ale mozna grzac 180), Jadac oszczednosciowo wielokrotnie udalo mi sie w miescie: 8 l/100 a poza miastem rewelacja: 5.6 - 6.5 /100 zaleznie od uksztaltowania terenu
4,0
Stosunek jakość/cena
No coz. Autko niezawodne...ceny na nie przecietne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy tym przebiegu wlasciwie tylko klopoty z przelacznikami ogrzewania i nawiewu. Jeden zwariowal drugi sie polamal. Zaciera sie tez silnik wycieraczki tylnej. Przesmarowanie pomaga.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kiedys strzelil ze starosci wezyk od chlodnicy. Pozatym w zasadzie nic sie nie zepsulo!!! Jestem w szoku i mimo tego ze go zamierzam juz niedlugo sprzedac to dalej jeszcze jezdze po calej europie bez strachu ze sie zepsuje.