Silnik
: Po prostu dynamiczny, nie do zdarcia, dobrze współpracuje ze skrzynią biegów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rudy zjada na potęgę!
4,0
Całokształt
Nie licząc rdzy, co pokazuje się tu i ówdzie, to jest dobrze. Silnik, skrzynia biegów - to elementy nie do zdarcia, zawieszenie daje radę na dziurach, choć przenosi drgania na kierownice. Ogólnie kupiłem go jako 17 latka i prawie nic przy nim nie robiłem. Eksploatacja, wymiany niezbędne części co po prostu się zużywają. Robiona tylko blacharka i jakieś tam pierdółki. Auto służy i nie zawodzi, choć najbardziej mi tu brak wspomagania kierownicy.
Wrażenia
4,0
Silnik
1,4 przy 75 KM, wystarczający jak na tę masę auta. W przedziale 0-80 km/h nawet dość dynamiczny (wersja z gaźnikiem), powyżej 100 km/h na godzinę rochę strach wyprzedzać. Z 4 osobami na pokładzie, natomiast trochę mało mocy. Największy plus - niezawodność, w sumie bezobsługowy - łańcuszek rozrządu, bezawaryjny. Tak jak ja go używam... pełen podziw, bo samochodu nie oszczędzam :)
5,0
Skrzynia biegów
Tu zaszaleję i skrzynię mojego "słoneczka" porównam nawet do Audi A6 c5, którym też dość często jeżdżę. Precyzyjna, bez haczenia, dobrze zsynchronizowana. Najbardziej zaskakujący element tego auta (pozytywnie oczywiście). Można jednym palecem biegi zmieniać.
4,0
Układ jezdny
Drogi się trzyma dobrze, czuć auto. Minus za brak wspomagania, bo przy parkowaniu trzeba się nakręcić, ale poza tym jest ok.
Komfort
3,0
Widoczność
Przód i na boki w porządku, do tyłu tragedia. Sedan z tyłem, którego absolutnie nie widać, ani w lusterkach, ani przez tylną szybę. Trzeba się nauczyć parkować tyłem.
4,0
Ergonomia
W porównaniu, z innymi autami tej, a nawet wyższej klasy (klasy kompakt i średniej), na dość wysokim poziomie. "Gołej blachy" w środku nie uświadczysz, a i za bardzo plastikowy też nie jest.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą grzeje, latem... też niestety. Nawiew ok, ale strasznie mocno całe wnętrze się nagrzewa, a wentylacja dopiero na 4-tym biegu w miarę sobie daje radę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niby nie duży, ale też nie mały. Jak na kompakta, porównując do VW Bory czy Golfa, to miejsca trochę więcej. Na tylnej kanapie spokojnie 2 dorosłe osoby podróżować mogą, z trzema.. wiadomo. Nie jest to limuzyna.
4,0
Wyciszenie
Do 100 km/h cicho. Wręcz bardzo cicho. Po 100 km/h słychać przyjemny dźwięk silnika, ale radio trzeba już podgłosić.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 1,4 to trochę dużo. Miasto 9-10 potrafi, cykl mieszany 8,5 a w trasie poniżej 7 nie udało mi się zejść, choć tragedii nie ma. Mieści się w średniej "swojej klasy". Ceny oryginalnych części potrafią zszokować, ale masa zamienników lub części używanych. Kto dobrze szuka to i znajdzie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja swojego kupiłem za 700 zł :) Chyba nic dodać ni ująć. Normalnie te model chodzą w przedziale 1 tys. - 3 tys. (GTI nawet ok 20 tys.) Za niewielkie pieniądze mam dość niezawodne auto. Przekonałem się do japońskiej motoryzacji, do której miałem zawsze dystans.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na 19-latka, to ponad przeciętną. Jedyne awarie drobne to: centralny zamek (jedno drzwi), podgrzewanie tylnej szyby, czujniki lampki drzwi, kilka łamiących się plastików (lata robią swoje). To by było na tyle. Więcej nie ma co tu się zepsuć z drobiazgów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic mnie nigdy nie unieruchomiło poważnego, auto ma 19 lat.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW
[l/100km]