Gdyby nie słabe hamulce i trochę fiksujące spalanie ocena byłaby najwyższa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny. Od 50km/h można wbić już 5 bieg, co jest w szczególności przydatne w zimie, dla obniżenia spalania.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi bardzo leciutko. Jedynie na zimnym silniku trzeba się przyłożyć do wrzucenia jedynki.
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
Samochód bardzo przeszklony. Widać praktycznie wszystko.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie rewelacja. W zimie wystarczyło przejechanie 2km żeby zaczęło dmuchać ciepłym i ogólnie najlepiej przed wejściem było albo zupełnie ściągnąć kurtkę, albo przynajmniej rozpiąć.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dużo miejsca. Z tyłu przydałoby się więcej miejsca na nogi.
3,0
Wyciszenie
Jak to na starego diesla, klekocze i słychać to w środku. Ale odgłos silnika jest dość przyjemny. Powyżej 2500 ob. jazda zaczyna się robić bardziej uciążliwa.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie z pełnym bagażnikiem i 4 osobami, spalanie 4.9l. Rzekłoby się rewelacja. Części tanie. Ze spalaniem trochę gorzej sprawa wyglądała przy ,,kręceniu się wokół komina\'\' bo wtedy pojemność robiła swoje.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie psuło się praktycznie nic. Na koniec zaczął być problem z przednimi światłami, ale to już wina przeróbek poprzedniego właściciela.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważniejszych podzespołów wysypały się łożyska na alternatorze. Poza tym wszystko ok.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 75KM 55kW
[l/100km]