Silnik 1,6 16V na pełnym wtrysku. Przy przekroczeniu 2500 obr/min słychać metaliczny szum. Fachowcy twierdzą, że są to nieco zyżyte rolki łańcucha rozrządu. Silnik suchy jak wiór.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna. Przy zimnym silniku małe kłopoty z 2-ką. Po przechaniu kilkuset metrów wszystko w porządku.
5,0
Układ jezdny
Nie zauważyłam żadnych niedomagań. Zawieszenie w kombi jest wmocnione. Mimo że kombi trzyma się droki doskonale.
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność we wszstkich kierunkach dobra.
4,0
Ergonomia
Właściwie wszystko na swoim miejscu. Niestety jest palaczem i miesce umieszczenia popielniczki niedaleko lewarka skrzyni biegów nie jest szczęśliwe
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma co narzekać. Przynajmniej w kombiaku ogrzewanie i wentylacja jest poprawna. Przy właczeniu silnika nawiewu na 1 szyby nie parują.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam kilka ładnych centymetrów ponad 180 i z przodu siedzi mi się dość dobrze. Na tylnych siedzeniach ci co siedzą za mną mają przechlapane
3,0
Wyciszenie
u mnie przeciętne, ale może ze wględu na zużyte rolki łańcucha
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Parametry silnika mam ustawione idealnie, dlatego też średnie zyżycie w cyklu miejskim (Warszawa) to 7 litrów przy w miare spokojnej jeździe. Na trasie pomiędzy 5 - 5,5 l przy szybkości do 120 km/h
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nawet jak trzeba wymienić jakiś drobiazg, wszstko odkręca się bez wysiłku, a śruby są bez znaku korozji. Zaznaczam, że samochód ma 9 lat i jest garażowany pod chmurką.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd całkowicie bezawaryjny. Jednakże jak chciałem sobie wymienić końcówki spryskiwaczy szyb zaśpiwano mi w serwisie po 100.- zł za sztukę. Makabra.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 90KM 66kW
[l/100km]