W tej grupie cenowej i wiekowej to napewno samochód wart polecenia. Jeśli tylko zadbac o karoserię na najstarszych egzmplarzach zdarzaja się ZACZĄTKI korozji) i w miar regularnie serwisować samochód będzie służył wiecznie. Opinia znajomych mechaników z serwisu Nissana - "silnik wytrzyma min. 500 tys km, potem można zrobić mały remont, bo reszta wytrzyma drugie tyle" zdaje si nie bć na wyrost. Pod maska jest napisane MADE IN JAPAN i to naprawdę wszystko tłumaczy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeden z najlepszych silników z jakimi si spotkałm. Ładnie ciągnie już od 1500 obr/min, a to przecież bnzyna. Do tego rozrząd na łańcuszkach - czli brak problemów z pękającymi paskami.
5,0
Skrzynia biegów
Lekko, precyzyjnie, dobre przełożenia - ideał!
3,0
Układ jezdny
Tutaj odrobinę dziegciu. Bć może to wik auta i stan poszczególnch elementów, ale pusty samochód na koleinach zachowuje się jak balia :(. Wspomaganie działa bardzo lkko, al to ma swoje dobre strony tlko w ruchu miejskim. Na autostradzie ma si wrażenie, że koła prowadza się same. Co ciekawe - tak jest w kombi. Trzdrzwiówka w wersji SR ma wspomaganie o wiele słabsze i auto dzięki temu znacznielepiej się prowadzi.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma się do czego specjalnie przyczepić. No może lusterka maja przeciętną powierzchnię ale ogólnie w porządku. Gorzej jest w Liftbacku i Hatchbacku.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki, suwaki itp duperele są wręcz intuicyjne. Fotel regulowany w 4 płaszczyznach to standard. Do tego regulacja kierownicy i punktu mocowania pasów bezpieczeństwa. Każdemu będzie wygodnie. Zwłaszcza, że to japończyk więc wszystko pracuje precyzyjnie i lekko.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmuchawa ma 4 biegi, przy czm dopiero 3 słychać. Ogólnie całkiem wydajnie - auto też szbko się nagrzewa. Niestety kombi ma strasznie dużo szyb, a klimy w aucie brak :(
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu - bz zastrzeżeń. bagażnik gigant. Ale o dziwo z tyłu jest najwyżej przeciętnie. Gdybym tam jeździł dałbym trójkę ;)
4,0
Wyciszenie
Nowe auta są oczywiście cichsze, ale do 160 jest dobrze. Poza tym silnik jak już się wkręci na obroty to mruczy naprawdę przyjmnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma większych problemów bo auto jźdi na gaz. Po mieści trzeba jednak liczyc się ze zużyciem w granicach 10 litrów. Na stacji to ni boli, bo gaz po 1,75, jednak jak na 1600 z 16 zaworami to spory wynik. Problem też jest w trasie. Spalanie w granicach 8,5-9 litrów powoduje, że często trzeba zatrzymywać się, żeby uzupełnić zapas paliwa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonale w moim przpadku, bo auto kupiłem naprawdę tanio. Zaletą jednak jest to, ż większość egzemplarzy dostępnych na rynku jest w naprawdę dobrym stanie. Częśći łatwo dostpne i tanie. Zresztą mało potrzebne (głównie szukałem drobiazgów jak jakiś złamany plastik z bagażnika, czy pęknięte lusterko).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cóż. Wymieniłm jeden zawias, bo poprzedni właściciel zapomniał, że raz na kilk alat warto je przesmarować. Poza tym - NIC
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 280 tys. wypalił się jeden z zaworów wdechowych. Silnik jździł na zbyt ubogiej mieszance i oto efekt. Na szczęście zawór kosztował 30 zła, uszczelka 80 i moja paca - 2 dni. Silnik jak nowy :)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 90KM 66kW
[l/100km]