Silnik
: Odpał w miejscu A i przejazd do miejsca B około 1200 km bez żadnych fochów i najmniejszej usterki , pestka!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: stare przewody
4,0
Całokształt
Nie jest to auto typowo rodzinne ale do codziennej jazdy (dojazd do pracy , na zakupy) w zupełnosci wystarcza , poruszanie się nim po zatłoczonym mieście i ciasnych parkingach - pestka!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik nissana zatka gębę niejednemu pseudo-znawcy silnikowemu :) Jest takich już naprawdę mało , wolnossący diesel z wtryskiem pośrednim na komorze wirowej Ricardo , dzisiejsze diesle mogą mu się jedynie pokłonić , wyremontowałem go kapitalnie i tak tez pracuje :) świetne rozwiązanie dwóch pasków i pompy vacum , zgapione z mercedesa 124. Oczywiście mówię o pompie bo merc ma łancuch , dzieki pompie vacum na alternatorze nie ma dodatkowego koła pasowego na silniku co by go tylko osłabiło , dostęp do poduszek rewelacja!
4,0
Skrzynia biegów
pracuje lekko jak rozgrzany nóż w maśle , wymiana oleju raz na 4 lata.
5,0
Układ jezdny
Wahacze wleczone z tyły lepiej być nie może przy tej wielkości auta to najlepsze rozwiązanie (to samo co w w124 choć tamten jest wiekszy)
Komfort
4,0
Widoczność
wszystko dobrze widać do tego mam soczewkę szerokokątna na tylnej szybie bez żadnych czujników parkuje na centymetry od przeszkody patrząc tylko w tylną szybę :)
5,0
Ergonomia
Nic dodać nic ując po prostu Japończyk! Intuicyjne rozłożenie wszystkiego , szkoda ze nie ma regulacji kierownicy :(
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę po odpaleniu silnika po 5 minutach na postoju leci ciepłe powietrze - a jak się rozgrzeje na dobre to piekło
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest mi bardzo wygodnie mam 188cm wzrostu i nie narzekam ani nie dotykał garnkiem podsufitki :) Z tyłu sytuacja całkiem odwrotna :)
4,0
Wyciszenie
Mam wyciszenie silnika a i tak go słychać , ale to przyjemna muzyka
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To mistrz spalania ! Na trasie 400km wyszedł 4,27 ! (silnik po remoncie) ale dostał po cylindrach :) w mieście 5.0 w zimę w mieście 6 lub więcej
5,0
Stosunek jakość/cena
Dałem za niego 3 lata temu 1500 złotych wiec więcej pisać już chyba nie muszę :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Doskonała jeśli się dba to nawet klamka się nie popsuje ja auto odpalam pracuje minute dwie i odjeżdżam nie katuje go wiec dbam o silnik pilnujcie wody oleju filtru i rozrządu a silnik was przeżyje , rdzy pozbyłem się już dawno kielichy amorów wspawane i spie spokojnie :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniłem : świece żarowe , zregenerowałem alternator i rozrusznik powymieniałem przewody hamulcowe na nowe zrobiłem szlif głowicy szlif zaworów frezowanie gniazd zaworowych zmieniłem panewki , wyważyłem wałek rozrządu oraz wał korbowy (całkowicie inna praca silnika po tym) założyłem nowa uszczelkę pod głowice mierzac wczesniej wysów tłoków na blok (to pozwala dopasować grubość uszczelki u mnie była uszczelka 1.25mm nic dziwnego przy przebiegu około 450 tyś) nowe pierścienie na tłoki i nowa miska olejowa , wszystko wykonane profilaktycznie i z pasji :) Usterek nie było :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 75KM 55kW
[l/100km]