Karoseria
: Niestety rdzewieją - to jedyny powód aby go zmienić
Układ elektryczny
: Pada silnik wycieraczki tył - regeneracja wystarcza
Silnik
: Rdzewieje miska olejowa - z wym. ~350 + ew. olej
5,0
Całokształt
Mały na zewnątrz (4m), duży w środku (bag. 280l. w 3-d hatch.), mało pali, b.dobrze się prowadzi, jest bezawaryjny, nie zwraca uwagi amatorów cudzej własności. Silnik na lata z karoserią nieco gorzej. Duży wybór rodz. karoserii (łącznie z pick-upem-choć w polsce nie widziałem).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1,4 75KM 16V rewelacja - niewiele pali (w mieście przy ciężkiej nodze w zimie max 9,5 l/100km i nie da rady więcej ;-)) Wszystko co ma 75 KM o tej pojemności się nie umywa - auto chodzi jak 1,6 innej marki (poza Hondą Civic ale to oczywiste). Łańcuch rozrządu dożywotni więc zmieniasz oliwę i jeździsz w kółko bez niespodzianek.
4,0
Skrzynia biegów
Adekwatnie do silnika, szybkie zmiany biegów to norma. Jedyne problemy bywają czasem z wrzuceniem wstecznego (ale to detal).
5,0
Układ jezdny
Sztywne w pełni niezależne zawieszenie z przodu i z tyłu ze stabilizatorami czyni z niego połykacza zakrętów. Wśród aut z "epoki" Sunny jest w ścisłej czołówce!
Komfort
4,0
Widoczność
Mam 3-drzwiówkę, widoki do przodu dobre, przy cofaniu ok (przeciętne). Tylne zagłówki też robią swoje.
4,0
Ergonomia
Miła wizualnie deska z suwakami (w japońcach to norma zwłaszcza ("mid-90s"). Światła włączane w kierunku, klakson centralnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko się nagrzewa, z tyłu szybciej niż z przodu! Moja żabka (zielony) ma szyberdach co rekompensuje brak klimy. Ba! Jest nawet lepszy (przewietrzenie nagrzanego auta) i na prawdę "szyber" (w dod. el.).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jak na kompakt jest sporo miejsca. Z tyłu nie podrużuję ;-). Niestety mało miejsca na nogi pasażerów tylnej kanapy.
4,0
Wyciszenie
Jak na tą klasę i ten wiek jest dobrze a bywało jeszcze lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
j.w. Przy ciężkiej nodze w mieście średnio 8,5.
Na trasie 6,2 - 6,5.
Naprawiam go w ASO ale nie robie typowych przeglądów.
Co do napraw to trudno powiedzieć bo w zasadzie się nie psuje.
-Kpl. amort. tył z rob. (po 110tkm) ~800
-Kpl. amort. przód (po 150tkm) ~1000
-regen. silnika wycieraczki tył ~300
-regen. rozrusznika - jak gdzie indziej
Nic więcej nie robiłem. Pytałem o sprzęgło - z rob. ~1000. (po ok 150tkm - moje jeszcze żyje)
5,0
Stosunek jakość/cena
Są tanie i bardzo dobre. Pomimo paru wad to auto na lata. Mój ma 13, wart jest tyle co nic a ja i tak rozważam łatanie go (rdza) i dalszą expl. Za tą cenę jak by powiedzieli amerykanie to "the best customer´s choice" - albo jakoś tak ale oddaje to to co chciałem napisać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
-regeneracja silnika wycieraczki tył (110tkm)
-stycznik ogrzewania tylnej szyby (100tkm)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
-reg. rozrusznika (120tkm)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW
[l/100km]