Nissana sunny b 11 z 1986 roku posiadam od początku i jestem jego pierwszym właścicielem.Jazda po 21 latach eksplotacji nie sprawia żadnego problemu a nie opłaca mi się go sprzedawać bo mało za niego dostanę.Zrobiłem nim prawie 240 tys km i przekonałem się o tym że jest to niezawodny samochód.Od początku go garażuje i nie mam problemu z blacharką.Gdzie niegdzie wychodzą małe purchle i rdzewki.Zaletą nissana jest ekonomiczny i trwały silnik diesla,co w porównaniu z dużym bagażnikiem pozwala wyjechać z rodziną na długie wakacje,bez stresu że samochód stanie na środku drogi.W dzisiejszych czasach nissana można kupić za grosze,przez co jest to dobry samochód dla rodziny nie posiadającej dużego budżetu lub studenta.Z mojego nissana jestem bardzo zadowolony i nie mam zamiaru go sprzedawać.Fajny samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Trwały i ekonomiczny silnik diesla o mocy 54 km spisuje się bardzo dobrze.Kultura pracy silnika jest wysoka a w kabinie jest bardzo cicho.Elastyczność nie jest zła lecz bardziej polecał bym ludziom którzy lubią spokojną jazdę.Młody człowiek lubiący szybką i ekstremalną jazdę nie był by z niego zadowolony.Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi ok 17-20 sekund.Prędkość maksymalna wynosi prawie 150 km/h.Najszybciej jechałem nim 151 km/h lecz przy takich szybkich prędkościach w kabinie jest bardzo głośno.Nie polecał bym tak bardzo szybkiej i ekstremalnej jazdy.Spalanie ropy jest bardzo niskie co pozwala na zmniejszenie kosztów w porównaniu z innymi samochodami.Mój silnik o przebiegu sięgającym prawie 240 tys km nie daje oznak starości i słabości.Cały czas jest żywotny i przyjemny.Mój przebieg to pestka w porównaniu z wytrzymałością tego dieslowskiego silnika.Bez problemu można nim zrobić 500 tys km bez remontu silnika.Silnik nie bierze oleju i zawsze dobrze odpala,nawet w zimie i w bardzo zimne dni.Jestem z niego bardzo zadowolony.Bardzo prosto można w nim wszystko wymieniać samemu.
5,0
Skrzynia biegów
Pięciobiegowa skrzynia biegów spisuje się bardzo dobrze.Nie ma problemu z wchodzeniem biegów.Kilka razy smarowałem wodziki,ponieważ skrzynia zaczynała ciężko pracować.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny spisuje się dobrze.Kierownica mogła by chodzić bardziej lekko.Chamulce chamują przyzwoicie i wychamują samochód w każdej sytuacji.Zawieszenie jest ok lecz nie jest to samochód do ekstremalnej jazdy po zakrętach lecz bardziej do spokojnej jazdy.Dobrze wybiera nierówności.Jest nieźle.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z każdej strony jest dobra lecz nie doskonała.
3,0
Ergonomia
Ergonomia jest przeciętna.Wyposażenie jest trochę liche.Brak obrotomierza i np. elektrycznych szyb,ale przynajmniej nie ma co się psuć.Deska rozdzielcza i fotele są nawet przyzwoitej jakości.Zegry o czerwonym kolorze są może przestarzałe ale mi się bardzo podobają.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Już od kilku minut po rozruchu w zimie w kabinie jest bardzo ciepło.W lecie jest dobra wentylacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca z przodu jak i z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Do 80 km/h silnika wogóle nie słychać.Chyba że przyjemny i cichy pomrók.Powyżej 100 km/h silnik już trochę słychać.Przy prędkościach 130-150 km/h jest bardzo głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest bardzo niskie.Przy spokojnej jeździe na trasie zużycie spada poniżej 5 litrów.W mieście pali ok. 6 litrów.Wszystkie naprawy od lat wykonuję sam bo robię to bardzo dobrze i jest to najtańszy sposób.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie jest źle acz kolwiek czasami coś wyskakuje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Właściwie nie miałem ich za dużo.Nawalił mi rozrusznik i pompa wody.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 D 54KM 40kW
[l/100km]