Silnik w Nissanie po prostu cudo. 1.4 (87 KM) a przyspiesza jak rakieta. Bardzo elastyczny ale trzeba kręcić na obroty. Na trasie bez problemu jedzie sie między 120 - 140 km/h przy umiarkowanym hałasie. Poza tym tylko zmieniam filtry, olej. Ma przejechane już 255 000 km i nie bierze oleju. Nawet paski klinowe są fabryczne i przewody wysokiego napięcia. Pali za pierwszy razem. Na gazie spalanie w granicach 7-8 litrów.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna. Czasami problemy z wrzuceniem jedynki.
5,0
Układ jezdny
Ideał. Twardo zestrojone zawieszenie. Na zakrętach trzyma się jak przyklejony.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki super. Gorzej do tyłu (hatchback)
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słaby nawiew nawet na max prędkości. Zacina się suwak temperatury.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super. Fotele wyprofilowane. Dobre trzymanie boczne w zakrętach.
4,0
Wyciszenie
Do 120 km/h cicho. Powyżej robi się głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Głównie jeżdże na gazie. Na trasie do 100 km/h pali 7 litrów. Przy 140 km/h 8,5 litra
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Super ale z wiekiem trzeba sie liczyć z usterkami. U mnie uszkodził się podnośnik szyby od kierowcy. Suwak temperatury zacina się. Awaria nawiewu (uszkodzenie płytki prędkości). Rdza zżera progi, tylną klapę i tylni błotnik.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do poważniejszych usterek mogę zaliczyć: nieszczelność pompy układu chodzenia (wyciekał płyn). Uszczelka miski olejowej. No i ta nieszczęsna RDZA !!
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 LX 60KM 44kW
[l/100km]