Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Sunny B12 Coupe

maciejka, 18 lat temu
Silnik 1.6 GTI 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 1988
Przebieg: 180 tys. km
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTI 16V 110KM 81kW 1987-1989 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Pojazd naprawde godny polecenia.. cena jest smieszna dzis juz za taki samochod... jezeli dostaniesz egemplaz ktory jest zadbany.. kupuj z zamknietymi oczami! Samochod jest ponadczasowy.. jego ksztalty przypominaja poczatki lat ´90 ale swietnie komponuje sie w dzisiejsza rzeczywisitosc.... nie kradna takich samochodow w PL... nie kradna lusterek, migaczy itp... POLECAM!
Wrażenia
5,0
Silnik
CA16DE GTi 1.6 16V - to jeden z lepszch silnikow na owe czasy jaki byl zamontowany do nissana. Silnik super.. na dzien dzisjeszy ma ok180tkm i w zasadzie poza wymiana uszczelniaczy na walkach rozrzadu i wale korbowym, nic nie tzeba przy nim robic. Fenomenalny uklad zasilania silnika. Nie gasnie, sam reguluje obroty przy zalaczeniu swiatel i innych odb. elektrycznych silnik zawsze cieply ma 800obr.. nic nie gasnie, nie prycha, nie zdycha. Jak zimny to obroty trzyma w granicach 1100 do usykania odpowiedniej temp. Wszystko samo sie reguluje. Spalanie rewelacyjne jak na silnik o mocy 110PS - min.6,5l trasa do 100km/h, max 12l miasto zima przy bardzo krotkich odcinkach w miescie lacznie z grzaniem podczas odsniezania. Wady? Tranzystor wysokiego napiecia - pada po ok100tkm i trzeba szukac calego urzadzenia (puszki 4ry tranzystory w jednym). Na szrocie koszt ok. 400zl. pasuje od 200SX to ten sam system sterowania. Silnik podatny na mody, mozliwosci przerobienia na CA16DE+T czyli turbo. Moc rzedu 160PS na taki samochod to juz rakieta.
5,0
Skrzynia biegów
Super zsynchronizowana. Dluga dwojka na ktorej samochod mozna rozpedzic do 80-90km/h. Klopotow z wrzucaniem biego praktycznie nie ma... moze lekko w zimie zaraz po uruchmieniu gdy ojel jest gesty. Jezdze 10lat tym samochodem - nie wiem co to skrzynia biegow. Najwyzsza zatem ocena.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie wzmocnione od wersji GTi. Dostepne zamienniki za przyzwoite pieniazki, jezeli chodzi o gumy zawieszenia warto zainwestowac w oryginaly... nie sa tanie ale jak sie raz wymieni to na caly czas eksploatacji spokojnie wystarcza. Kola 14" alu + stal - tanie ogumienie, kola 195 spokojnie wystarczaja.
Komfort
4,0
Widoczność
W wersji GTi jest dzielona tylna kanapa z zaglowkami a na klapie tylnej jest spojler.. siedzienia sa nizsze niz w SLX.. widocznosc do tylu przy cofaniu nie jest najlepsza.. Przez 10lat nauczylem sie cofac na lusterka :). Przod super.. chociaz siedzac nisko w fotelach nie widac maski... widac tylko wycieraczke na szybie. maski wcale wiec trzeba uwazac przy parkowaniu - trzeba czuc ten samochod. Boczne slupki czasami (rzadko) przyslonia kogos, cos na drodze.. trzeba miec oczy otwarte w miescie ale to chyba w wiekszsoci samochodow. Lusterka super 5.
5,0
Ergonomia
Wystarczajaca ilosc schowok, wygoda, plastiki made in Japan, wszechstronny, wygodny dla osob wysokich (!) przez niszze fotele jest sporo miejsca do dachu wiec spokojnie na przednich fotelach moze siedziec osoba majaca 2m wzrostu. Dodatkowo przednie fotele wysuniete na max do tylu daja mozliwosc wysuniecia nog na prosto! Kladzona tylna kanapa nie symetrycznie i przednie siedzienie daja niesamowite mozliwosci... przewiozlem raz 3m wykladzine rulon w srodku zamykajac tylna klape! Wszystko na swoim miejscu... latwy dostep do schowka... polecam
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jezlie termostat utrzymuje temperature na polowe skali wskaznika na desce to wewnatrz przy wlaczonym ogrzewaniu na max jest bardzo goraco! Ogrzewanie super, wentylacja OK chociaz przydalby sie filtr p.pylkowy ale w modelu N13 z ´88 nie stosowano takich filtrow jeszcze. uchylane tylne szyby w wersji 3D - w miescie super sprawa, otwiera sie z bagaznika podnoszac klape do gory.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tu to propostu rewelka... obnizone fotele jak pisalem wyzej pozwalaja bardzo wysokim osobom czuc sie bardzo swobodnie wewnatrz zarowno spzodu jak i z tylu pojazdu. Duzo miejsca. Chcialbym zaznaczyc jednak fakt w przypadku powiekszenia sie rodziny to jednak bagaznik pojazdu moglby byc wiekszy. Ale jakos z tym sobie trzeba radzic i tak ostatnio przejechalismy suniaczkiem 1000km w 3 osoby + male dziecko na foteliku, do tego wszelakie bambetle, lozeczko skladane, dwa wozki (!) i kupa bagazu. Wszystko weszlo do srodka, nic na dachu.
4,0
Wyciszenie
no powyzej 120km/h robi sie lekuchno glosno... silnik jest 16V wiec jest lekko glosniejszy niz takie 8V. Mogloby byc ciszej dlatego tylko 4.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rewelka 6,5 trasa miasto do 12. Srednio wychodzi ok 8,5-10l. Naprawy praktycznie zadne... klocki, tarcze tanie... ATE LUCAS koszt ok. 80zl za kpl klockow, tarcze sztuka ok 100zl.. nie wymienia sie tch ostatnich jednak zbyt czesto. koszt wymiany olejow i filtrow to ok 200zl
3,0
Stosunek jakość/cena
mozna go kupic dzis 2006 za 4000zl w swietnym zadbanym stanie... polecam!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Godny polecenia.... bardzo polecam ten model. Produkowano go w japoni na rynek EU.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wsiadac i jechac.. powaznych usterek nie bylo poza tym ukladem sterujacym cewkami na swiecach... jak padnie to trzeba to wymienic.. mozna zrobic obejscie stosujac jeden uszkodzony tranzystor z innego pojazdu.. np z peugota :) Jezdzilem tak przez jakis czas dopoki nie udalo mi sie kupic calej puszki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GTI 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Sunny B12 Coupe