Bardzo przestronny samochód. Miejsce dla pasażerów, bagarzy i konia. 3 miejsca na fotelik samochodowy z isofixem. Spokojnie można podróżować w 7 osób w tym troje dzieci, bagarze, wózki i pies. Na parkingu potrzebuje dużo miejsca bo zachodzi. Niektóre części drogie i trudno dostępne. Na trasy idealny, automat + tempomat + super wygodne fotele. Na wąskie i kręte drogi raczej słabo. Przed zakrętami lepiej zwolnić. Jak na tą masę, gabaryt, pojemność silnika i przyspieszenie naprawdę przyzwoite spalanie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ogólnie super. Nie polecany do gazu. Po instalacji wymaga częstych regulacji luzów. Układ poprzeczny trochę komplikuje wymianę swiec, więc lepiej kupic lepsze i wymieniać rzadziej.
4,0
Skrzynia biegów
Cztero biegowa. Szkoda że nie 5ka. Dobrze zmienia biegi, zadbana nie sprawia problemów nawet po 18 latach.
4,0
Układ jezdny
Słabo wchodzi w zakręty.
5,0
Karoseria
Praktycznie bez oznak rdzy
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka boczne z dużym martwym polem. Przy zmianie pasa na autostradzie na lewy, lepiej sprawdzić lusterko i trochę oglądnąć się przez ramię lub zamontować dodatkowe lusterka. Siedzi się wysoko, więc przez szybę widać pół swiata. Gdyby nie lusterka to było by naprawdę dobrze.
5,0
Ergonomia
Wszędzie schowki, uchwyty i półki. Z przodu mamy schowek przed pasarzerem, pod radiem i nad kierownicą, półkę pod kierownicą. Dwa cupholdery z możliwością zamiany na podstawek. Kieszenie w drzwiach ogromne. W drugim rzędzie cupholdery w drzwiach, wieszaki i kieszenie na fotelu kierowcy i przedniego pasażera. W trzecim rzędzie również schowki i półki w podłokietnikach. Co najmniej 3 gniazda zapalinczki, 2 z przodu i jedno w bagażniku. Deska rozdzielcza czytelna, z dużymi pokrętłami. Drugi rząd ma możliwość sterowania wentylacją oraz radiem. Pod warunkiem, że kierowca ustawi pokrętło na odpowiedniej pozycji. Wsiadanie, wysiadanie, przechodzenie na tyl/przód bez problemowe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klima, ogrzewanie również. Możliwość sterowania wentylacją z przedniego panelu jak i ze środkowego rzędu foteli. Na rynku trudno o klimatronik. Klimatyzacja ustawiona domyślnie na włączoną. Każdorazowo po odpaleniu samochodu trzeba ją wyłączyć, lub się przyzwyczaić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca na prawdę jest dużo. Mówiąc dużo mam na myśli na prawdę DUŻO. Po złożeniu środkowych foteli i przechyleniu fotela pasażera na deskę rozwiesiłem pomiędzy kanapą a fotelem pasażera hamak i spałem w samochodzie. Srodkowe fotele mogą pełnić funkcję stolików. Po złożeniu kanapy i srodkowych foteli, rower można przewozić bez wykręcania kół. Szafa wchodzi bez rozkręcania. Na długą wycieczkę jechaliśmy w 7 osób w tym 3 dzieci w fotelikach. Dwa rowerki dziecięce, wózek, bagaże i pies. Cała podróż odbyła się w komfortowych warunkach bez bagaży pod nogami, czy w scisku.
5,0
Wyciszenie
Cichy w srodku.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cześć części jest zamienna z innymi nissanami. Część jest praktycznie nie osiągalna (przednie zaciski). Wymiana swiec to demontaż podszybia. Stacjonarne sklepy, często mówią, że część jest niedostępna a wystarczy wpisać w wyszukiwarkę i najczęściej części są dostępne w sklepach dla amerykańców.
3,0
Stosunek jakość/cena
Zadbane egzemplarze są drogie, standardowe wyposażenie bardzo bogate. Jak w typowym amerykańcu. Znalezienie bezkolizyjnego graniczy z cudem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak w każdym samochodzie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trzeba dbać o skrzynie, regularne wymiany płynów i o hamulce.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.5 i V6 24V 235KM 173kW
[l/100km]