Inne
: Komfort taki sam jak w drogich limuzynach a miejsca dużo więcej. Po co jeżdzić więc limuzyną? W Stanach wiedzą ze najlepsze są Vany u nas niesty nie każdy to wie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Łączniki stabilizatora. Raptem po 30zł. Zaczyna też stukać końcówka wahacza. Swoją drogą sworzeń jest wyminny i też tani. Piszę to by nie bac się zawieszenia bo to przeciaż popularna stara Maxima.
Silnik
: Wyminiłem tylko świece i przewody. W sumie profilaktycznie.
5,0
Całokształt
Auto zbudowane w spółce z amerykańskim Fordem przez Nissana na rynki Ameryki. Bliźniak Mercury to w sumie to samo, lecz uznawany za luksusową odmianę forda, a Nissan to Nissan;)podobno solidniejsze auto i z jeszcze lepszą renomą. Tak też jest w istocie, samochód sporo droższy, zarazem lepiej wykonany od konkurencji. Materiały trwalsze, lepiej spasowane niż wszystkie amerykańskie wozy. Ten model Questa zdobył wiele nagród i był uznawany za najlepszego minivana w USA oraz Canadzie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na wolnych obrotach jeśli ktoś ma słaby słych, to go nie usłyszy. Posiadam też tryb Pover, którgo w sumie nie używam bo nie ma takiej potrzeby. Auto zbiera się doskonale w każdym przedziale prędkości i z wyprzedzaniem nie ma problemu.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynie niezawodna tak jak silnik. I skrzynia i silnik były montowane w tysiącach różnych Nissanów przez wile lat. Uchodzą za wzór, bez porównania do produktów z USA
5,0
Układ jezdny
Tak jak być powinno. Niektórzy piszę że miękki, ale to normalne. Taki były założenia konstruktorów. To nie wyścigówka lecz majestatyczny pojazd podróżny. Ma być komfortowo.
Komfort
5,0
Widoczność
Właściwie jak na Vana doskonale.Lusterka duże szyby też. Mając porównanie z innymi Vanami jest w sumie tak samo.
3,0
Ergonomia
Mój jest już po liftingu, który był w 95 roku. Więc jeśli coś było źle rozplanowane to zostało poprawione. Nie stwierdziłem bu coś było nie tu gdzie trzeba. Miejsce na kubki pod ręką, wysuwane z foteli. Przyciski zlokalizowane prawidłowo. Co najwyżej minus za małe schowki, chociaż ten pod siedzeniem zamykany na klucz jest dość spory.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jest mistrzostwo, gdyż każdy w kabinie ma nawiewy. Z tyłu można sterować klimatyzacją tak jak z przodu a dmuchawy są wydajne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Podłoga całkowicie równa. Konfiguracja foteli dowolna. Tył przesuwa się przez całą długość. W samochodzie nie tylko można siedzieć ale też spać niczym w kempingu:)
5,0
Wyciszenie
Doskonałe.Silnik słyszalny oczywiście przy przyśpieszaniu jak depniemy dobrze gaz, lecz w trakcie spokojnej podróży nic nie słychać nawet przy prędkości 150. Słychać jedynie szum wiatru, lecz i tak mnij niż w innych autach, gdyż kabina jest dobrze wyciszona. Drzwi np. mają aż 3 uszczelki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Może nie doskonale, bo nowoczesne silniki mniej spalą, lecz nie jest źle. Spalanie mam mniejsze niż w poprzednich Vanach jakimi jeździłem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochody już nie młode, więc cena używanych zależy też nie od rocznika,lecz od stanu. Mimo że przejechały bezawaryjnie setki tyś. km. to blacharka jak i zawieszenie może wymagać napraw. Chociaż sądzę że tak mniej gniją jak nowe fordy. U mnie np. są dosłownie 3 pryszczyki co w tym wieku dobrze świadczy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oczywiście ten minivan w w stanach uchodzi za jeden z mniej awaryjnych. Dlatego też ford zatrudnił do tego dzieła nissana, mimo że przecież w swojej ofercie miał kilka modeli minivanów i vanów. Silnik należy do tych trwałych japońskich konstrukcji, które co wynika z praktyki robią bez problemu ponad pół miliona km. Skrzynia i zawieszenia także japońskie. Wewnątrz, niektóre detale forda, lecz w sumie też nic awaryjnego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wzór stawiany za przykład. W stanach nr1.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 i 151KM 111kW
[l/100km]