Przeniesienie napędu
: Znakomicie zbiera się mimo stosunkowo nie wielkiej mocy.
5,0
Całokształt
Auto uchodzi za wzór pod względem niezawodności w światowych rankingach. W Polsce mniej popularne z powodu wysokiej ceny, z granicą w stosunku do innych Vanów. Cenione nie tylko za bezawaryjność, lecz przede wszystkim za ponadprzeciętny komfort. Znakomicie wyciszone i wyposażone. Bije na głowę Espace czy Voyagera i to modele młodsze o sporo lat. Nie zawodne począwszy od silnika, skrzyni, zawieszenia, kończąc na osprzęcie i elektronice. Ponadprzeciętny komfort w tej klasie. Zdecydowanie przyjemniej się podróżuje niż w typowych Vanach dostępnych w Polsce. Mimo dość starej konstrukcji, nie ustępuje o wiele droższym, młodszym autom. Stara japońska szkoła. Przy czym trzeba tu było sprostać wymagającym amerykanom, a cena nowego auta była sporo większa niż ich wozy tej klasy. Mimo to auto dziki swoim zaletom bardzo dobrze się sprzedawało i zdobyło uznanie, pozwalając konstruować coraz nowszych następców Questa, który co prawda w całkiem innej formie jest produkowany do dziś.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jetem zaskoczony, w porównaniu do mocniejszego Voyagera ciągnie po prostu lepiej. Chyba dlatego że skrzynia japońska jest szybsza i lepsza. Silnik nie wysilony i bezkolizyjny, znakomicie elastyczny. Mimo dużego przebiegu, nie bierze grama oleju i tylko szumi.
5,0
Skrzynia biegów
Nie tylko ta , lecz także inne japońskie skrzynie stawiane są za wzór. Bezawaryjna. Konkurencja z tego okresy jest daleko w tyle.
5,0
Układ jezdny
Myślę ze zbliżony do innych Vanów, których swoją drogą kilka już miałem.
Komfort
4,0
Widoczność
Tu też porównywalnie do innych Vanów.
5,0
Ergonomia
Ergonomia po japońsku, czyli wszystko przemyślane i w zasięgu ręki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima dwustrefowa. Z tyłu też mają dobrze. Wydajna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca oczywiście w bród. W końcu Japończycy musieli zadowolić grubych Amerykanów:)
5,0
Wyciszenie
Jak wspomniałem silniczek jedynie szumi. Kabina doskonale wyciszona, w końcu ten samochód był niemal 2 razy droższy od vanów amerykańskich tej klasy, więc i musiał zapewniać odpowiedni komfort.
Jest ciszej niż w Voyagerze, a ten jak wiadomo uchodzi za jeden z lepiej wyciszonych na świecie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oczywiście silnik znakomicie znosi gaz, więc mknę tylko na gazie. Lecąc na trasie spala naprawdę mało jak na Vana bo ok.11L. Jednak jeśli lubimy deptać gaz w podłogę, wtedy jest wir w baku. Mimo to spalanie mniejsze niż konkurencja.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto w stanach bardzo drogie i cenione. U nas z powodu małej popularności, dość tanie. Ja na pewno swego nie sprzedam, gdyż zwyczajnie nawet jak drugie tyle dołożą to nic lepszego nie kupię.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto w światowych rankingach uchodzi za jedno z mniej awaryjnych. Jest po prostu przeciwieństwem Chryslera Voyagera czy Renault Espace. Blacharka odporna na korozję. Po prostu wzór Vana z tamtego okresu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kupiłem z dość sporym przebiegiem. Poprzedni właściciel nic dosłownie w nim nie robił ja też nie. Tylko części eksploatacyjne, klocki czy tłumik.
Swoją drogą wszystko tanie i dostępne, łącznie z używkami.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 i 151KM 111kW
[l/100km]