Inne
: Po prawie roku użytkowania nadal uważam, że był to dobry wybór (choć nie ma co ukrywać, również ze względu na bardzo dobre warunki finansowe zaproponowane przez dilera).
5,0
Całokształt
Daję 5 gwiazdek, choć samochód nie jest oczywiście pozbawiony wad. Co ważne - samochód dla żony i to jej zdanie było najważniejsze i jej uwagi. Porównywany bardzo mocno z: Mazda CX30 (super jakość, świetne prowadzenie, ale za mała - mieliśmy na testach), CX5 (siedzi się jak na taborecie, nieco przestarzałe multimedia), Ford Kuga (morze plastiku w środku), Tucson (z zewnątrz spoko, ale środek słaby - ten tablet do obsługi multimediów tragedia + problemy z GPF), RAV4 (plastik + za duża i głośna), CH-R (za mała+plastik, głośna), Sportage (tutaj był największy dylemat, ale jak policzyli finansowanie to wyszło, że po 4 latach samochód przy bardzo podobnej cenie do Nissana wyjdzie o przeszło 40 tys. drożej w spłacie, więc podziękowałem). Finalnie padło na Qashqaia, ponieważ: jest odpowiedniej wielkości do ruchu miejskiego i pozamiejskiego, ma ciekawy design - podoba się żonie, bardzo dobrej jakości wnętrze (wersja Tekna, szklany dach, ciemna podsufitka + tapicerka z jasnymi, skórzanymi elementami). Gra dobrze (system BOSE) i co najważniejsze jeździ się nim po prostu bardzo wygodnie, cicho i spokojnie - a tego właśnie szukaliśmy. Jeśli ktoś natomiast liczy na sportowe emocje - to zdecydowanie nie ten adres. Jako wady: mogłaby być "ciut" lepsza dynamika, "ciut" niższe spalanie i "ciut" większy bagażnik, ale to naprawdę drobiazgi. Za całokształt daję 5, choć proszę brać pod uwagę, że dostaliśmy bardzo dobre warunki finansowania w leasingu! Gdyby miał być kupiony za gotówkę rozważałbym porównanie ze Sportage.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczający do ruchu miejskiego i pozamiejskiego. Na autostradach brakuje mu nieco "pary" do szybszego wyprzedzenia, ale w codziennym, przeciętnym użytkowaniu jak najbardziej pozytywnie. Co ważne - mega cichy, w ogóle go nie słychać tak do 110km/h. Dla szukających sportu - nie ten adres.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu, sprawne wbijanie biegów.
5,0
Układ jezdny
Nastawiony zdecydowanie na komfort, ale takiego samochodu szukałem, więc jak najbardziej pozytywnie. Dla szukających sportu - proponuję coś innego.
5,0
Karoseria
Wersja Tekna, szary ceramiczny + czarny dach - dla żony wygląda ekstra. Dodatkowo nałożona ceramika, więc liczę, że długie lata będzie wyglądał "jak nowy".
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, ogromne lusterka, duża szyba przednia, niewielkie słupki a przy parkowaniu pomaga kamera 360 stopni z bardzo dobrą rozdzielczością.
5,0
Ergonomia
Panel klimatyzacji klasyczny - tj niedotykowy, dla mnie to ogromny atut! Ogólnie wszystko poukładane tak, że po 10 minutach wiemy jak obsługiwać samochód.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Daję jedną gwiazdkę mniej ponieważ nie do końca rozumiem działanie automatycznej klimatyzacji - trochę za mocno działa zarówno przy nagrzaniu jak i schładzaniu, ale poza tym super - jak już się ustawi to utrzymuje temperaturę bezgłośnie. Dodatkowo pakiet zimowy, podgrzewana przednia szyba (mega polecam w zimie!), kierownica, fotele przednie i dysze spryskiwaczy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo obszerny samochód - cztery osoby o nawet większych gabarytach podróżują bardzo komfortowo. Szklany dach dodatkowo "optycznie" zwiększa przestrzeń. Jedynie bagażnik mógłby być nieco większy, aczkolwiek ja dorzuciłem system BOSE (polecam, zwłaszcza dla słuchających dobrej muzyki w streamie!) który zabrał dodatkowe 30l przez podniesienie podłogi.
5,0
Wyciszenie
Jeden z atutów (wg. mnie) na tle konkurencji. Do około 110-120km/h jest ekstra cicho, potem faktycznie głośniej, ale w stosunku do hybrydy Toyoty (a taką mam służbową, Corolla) to jest przepaść. Ogólnie przy prędkościach 50-100 w samochodzie można niemal usnąć z ciszy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wykupiony pakiet przeglądów, ale póki co bez uwag. Średnie spalanie z przejechanych 6500km to 7,0 (dużo jazdy po mieście), więc jak na te gabaryty jest ok. Co ważne, na trasie blisko 4000km (Bałkany) spalił średnio 6,1 a był świeżo po odbiorze, z niedotartym silnikiem i dodatkowo głównie podróżowanie po górach. Jazda wyłącznie po mieście (korki) w zimie na dystansach 7-8km to około 8,2 W lecie wychodziło 7,4.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód w leasingu konsumenckim + dodatkowo bardzo duży rabat od dealera (jedno z pierwszych zamówień w Polsce), więc jak za tą cenę nie znalazłem nic innego ciekawego, a szukałem długo (porównywany z Mazda,Toyota, Hyundai, Kia, Ford, VW, Peugeot), oczywiście wszystko suvy/crossovery.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko regulacja klapki od wlewu paliwa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, i niech tak zostanie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 DIG-T MHEV 140KM 103kW
[l/100km]