Inne
: Nie wiem, czy to problem tylko mojego egz., ale mocowanie uchwytu tylnego, prawego pasa bezpieczeństwa jest bardzo krótkie, wpada w siedzisko, przez co sprawia problem z wpięciem pasa.
5,0
Całokształt
Qashqai J12 nie jest samochodem idealnym, ale po niemal roku użytkowania nadal wsiadam do niego z przyjemnością. Wcześniej przez rok jeździłem J11 z tym samym silnikiem, w którym irytowało mnie zawieszenie, wygłuszenie i mały bagażnik. W J12 zawieszenie uległo znacznej poprawie, wygłuszenie jest trochę lepsze (ale nadal dalekie od ideału), nieznacznie został powiększony również bagażnik (dodatkowo usunąłem „garb” ze styropianu zza tylnych siedzeń i podwójną podłogę z której nie korzystałem). Z J11 brakuje mi zrywności. W J12 są trzy tryby jazdy, eco, standard i sport. Jeżdżę wyłącznie w trybie sport, który i tak nie oferuje takiej dynamiki jak J11 w standardzie, ale tragedii nie ma. Ogólnie do 100km/h jeździ się przyjemnie i komfortowo, choć liczyłem na nieco niższe spalanie w mieście. Jakość wykonania i wyposażenie (posiadam wersję Premium Edition) są na duży plus. Przy prędkościach autostradowych jest już dość głośno. Aktywny tempomat i asystent pasa ruchu, działają bardzo dobrze i zdecydowanie poprawiają komfort podróżowania na dłuższych trasach.
Wrażenia
4,0
Silnik
W miarę dynamiczny, jednak liczę na to, że kolejna aktualizacja oprogramowania "uwolni" jego potencjał i będzie choć równy z tym, co oferuje J11. Ponadto mógłby być trochę mniej paliwożerny w mieście.
5,0
Skrzynia biegów
Bez uwag.
5,0
Układ jezdny
Komfortowy , jednocześnie pozwala na dynamiczną jazdę w zakrętach.
5,0
Karoseria
Bez uwag.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag.
5,0
Ergonomia
Bez uwag.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag. Polecam dokupić pakiet zimowy, w którym szybko i skutecznie działa ogrzewanie przedniej szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest nieco więcej niż w J11. Ponadto mogę zająć wygodną dla mnie pozycję za kierownicą (mam 188 cm wzrostu), z czym miałem problem w J11, ze względu na zbyt krótkie i pochylone w dół siedzisko fotela kierowcy.
4,0
Wyciszenie
Do 100km/h jest w miarę cicho. Przy prędkościach autostradowych zdecydowanie gorzej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie paliwa wychodzi w moim przypadku poniżej 8l/100km. Ponadto wykupiłem pakiet przeglądów. Mam nadzieję na w miarę niskie koszty w pierwszych latach eksploatacji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przed zakupem rozważałem jeszcze Kia Sportage i Hundai Tuscon. Wybrałem Qashqai'a ponieważ oferował najlepszy stosunek ceny do jakości i wyposażenia. Ponadto dostałem najlepszą ofertę odkupu używanego samochodu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie bez problemów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 DIG-T MHEV 140KM 103kW
[l/100km]