Samochód może się podobać (kwestia gustu), siedzi się wyżej niż sedanie i... właściwie to tyle zalet.
Wrażenia
2,0
Silnik
Niestety silnik to jest jedna wielka porażka. Samochód po 100 000 km nadaje się tylko i wyłącznie do gruntownego remontu, a najlepiej do wymiany. W firmie 20% floty miało wymieniane turbiny bądź dwumasy, w kilku przypadkach gwarancyjnie wymieniono silnik. Przy zimnym rozruchu dźwięki dochodzą takie, że nie wiesz czy przejedziesz z punktu A do B. Co twierdzi serwis? Ano, że jest *****iście:)))
4,0
Skrzynia biegów
Chodzi w miarę okej, jest przyzwoita i adekwatna do pojazdu w cenie
4,0
Układ jezdny
Auto zwrotne, w miarę dobrze się prowadzi, ale do pewnej prędkości (do 150 km/h można się poczuć w miarę pewnie i bezpiecznie). Jest niestety czułe na podmuchy wiatru.
Zaiweszenie po 100 kkm już nadaje się do lekkiej naprawy, a w Saabie (którego de facto zostawiam do końca żywota) przy 200 000 km nie mam żadnych problemów poza gumami od stabilizatora...
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Przycisk wyłączenia start/stopu jest w bardzo niewygodnym miejscu. Obsługa radia mało intuicyjna.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest to ten rodzaj pojazdu, gdzie dwustrefowa automatyczna klimatyzacja nie działa jak powinna, zresztą jak w całej grupie Renault - nie mają chyba pojęcia jak powinna wyglądać regulacja klimy. Albo wieje, albo za bardzo chłodzi, albo za słabo (w zależności przy przyświeci słońce, czy temp. powietrza z zewnątrz jest niższa). Już łatwiej zapanować nad temperaturą regulując ją ręcznie. Projektancji chyba nie wiedzą co znaczy termin automatyczny...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca, z tyłu nie najgorzej jednak kosztem bagażniczka..
3,0
Wyciszenie
Jak na SUVa wyciszenie jest przyzwoite (lepsze niż w nowym XC60 - to był szok), jednak sedany są cichsze, a wyciszone Suvy to dopiero klasa premium - BMW, Mercedes, Audi...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nowy samochód do przebiegu 100 - 130 kkm, mogą być przyzwoite, tzn. nic Cię nie interesuje...
3,0
Stosunek jakość/cena
Cóż drodzy władcy miast. Jeśli Juke jest za mały, to kaszkaj się nada. Czasem możecie wyskoczyć na rancho albo do większego miasta. Nic poza tym. Wakacje? Hehe co najwyżej we dwójkę i bez zewnętrznych bagażników to zapomnij o nawet hulajnodze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek do 100 kkm się nie pojawiło, może poza siłownikami bagażnika, które już nie trzymały dobrze klapy...
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ogólne problemy z jednostką napędową - słabe i wyżyłowane silniki, padające dwumasy oraz turbo (prawdopodobnie dlatego, że zapomnisz wyłączyć opcję start/stop, a na bramkach autostradowych zgasi Ci się silnik i problemy gotowe).
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 dCi 130KM 96kW
[l/100km]