W stosunku do Qashqai I generacji mamy znaczący progres. Na uwagę szczególnie zasługuje poprawiona skrzynia biegów (bardziej precyzyjna), bardzo dobre wyciszenie auta, dobrze zestrojone zawieszenie (wersja 1.6 - tylne zawieszenie wielowachacz), oraz silnik 1.6 163 KM dający już przyjemność z jazdy. Dla niezdecydowanych pomiędzy 1.2. a 1.6 polecam jednostkę o wyższej pojemności. W mieście jednostki są porównywalne w swoich osiągach, ale na trasie różnica jest odczuwalna. Dopłata za silnik to ok. 8 tys zł, ale warto, nawet rezygnując z wyższej wersji wyposażenia. Dla mnie wersja Acenta jest wystarczająca.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka bardzo cicha i żwawa. Wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu, nawet na wyższych biegach. Osobom wahającym się pomiędzy 1.2 a 1.6, polecam 1.6 zwłaszcza jeśli jeździsz w trasie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo precyzyjna, dobrze zestopniowana. Znacząca poprawa w stosunku do I wersji Qashqai, gdzie skrzynia była mało precyzyjna. Wyciągnięto wnioski.
4,0
Układ jezdny
Autem bardzo dobrze się manewruje, w trasie także ok.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z tyłu ograniczona, ale tak już jest. Zalecam montaż czujników cofania jeśli brak na wyposażeniu podstawowym.
4,0
Ergonomia
Wygodne fotele, krótki podłokietnik.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Świetne, w trasie słychać wyłącznie opony i opływy powietrza wokół auta.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 DIG-T 163KM 120kW
[l/100km]