Zawieszenie
: Po zakończeniu 3-letniego leasingu nie mam wątpliwości , że wymienię ja na nowego QQ. Jedynym dylematem będzie silnik. Zastanowię się , poczytam i ponownie przetestuje 1,6 dci.
5,0
Całokształt
To był przemyślany zakup bo zakładałem kupno auta poniżej 100 tys zł o podwyższonym zawieszeniu bez napędu 4x4 (ok. 1 km dojazdu do domu drogą gruntową), z przebiegami miasto/trasa 50/50 z firmy o o ugruntowanej marce i z doświadczeniem. Po przetestowaniu kilku crossoverów wybór mógł być jeden - QQ. Biorąc wszystkie powyższe argumenty pod uwagę oceniam auto jako doskonałe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik , jeżeli chcę jeździć dynamicznie muszę kręcić powyżej 4000. Wcześniej jeździłem wyłącznie dieslami, więc długo musiałem się przestawiać. wolałbym jednak większy moment przynajmniej od 3000.
Najchętniej zmieniłbym mapowanie silnika (nie żeby zwiększać moc , ale przesunąć moment).
4,0
Skrzynia biegów
bez zarzutu. Może jedynie trochę za długie skoki lewarka.
5,0
Układ jezdny
Zarówno przy małych jak i większych prędkościach auto zachowuje się stabilnie i przewidywalnie nawet przy bocznych podmuchach wiatru (miałem auta , które były dużo bardziej podatne na podmuchy). Bardzo dobry kompromis między komfortem i trzymaniem drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoka pozycja za kierownicą + 4 kamery z widokiem 360% , więc lepiej już się nie da
5,0
Ergonomia
Po usunięciu irytującego systemu start - stop oraz wyłączeniu pierdyliona systemów ostrzegających jest bez zarzutu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
zimą grzeje (szybko) latem chłodzi też szybko. Nie wiem co można zrobić tu lepiej
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Świadomie kupowałem auto kompaktowe o wyższym zawieszeniu. Znałem jego wymiary więc spodziewałem się tego co jest, a jest OK. Irytuje mnie jedynie podział bagażnika. Żeby wsadzić tam walizę trzeba ją naprawdę podnieść wysoko , a pies nie daje rady sam wskoczyć. Jednocześnie dolna część bagażnika pod pokrywą w zasadzie pozostaje niewykorzystana bo co można włożyć w przestrzeń o wysokości ok. 10cm.
5,0
Wyciszenie
Do 120 km/h można rozmawiać bez podnoszenia głosu. Powyżej narastający szum powietrza. Silnik w zasadzie niesłyszalny. W tej klasie auta głupotą byłoby oczekiwać czegoś jeszcze więcej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali średnio 8/100. Wyjątkowo w trasie w dziadkowym tempie schodzi do 6,7 (to było najniższe według komputera). Uznaje ten wynik za przyzwoity, chociaż jest zdecydowanie wyższy niż w reklamowym bełkocie. Innych kosztów nie było.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem bogato doposażoną wersję n-connecta ze szklanym dachem i podgrzewanymi siedzeniami za 85 tysi. Nie widziałem lepszej oferty za tak fajne autko
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 DIG-T 115KM 85kW
[l/100km]