Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Qashqai II Crossover

Bukosz, 9 lat temu
Silnik 1.2 DIG-T 115KM 85kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Nissan Qashqai II Crossover 1.2 DIG-T 115KM 85kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Generalnie wszystko zaskoczyło mnie na PLUS. Lepiej jeździ mi się tym samochodem niż BMW X1 118D
5,0
Całokształt
Jeżdżę na zmianę NISSAN Qashqai I i Qashqai II. Różnica pomiędzy tymi dwoma samochodami to przepaść jakościowa i technologiczna. Qashqai I z silnikiem 1,6 / 115KM to jednostak dobrze znana w Renault, sprawuje się dobrze do jazdy po mieście oraz po trasie z prędkościami do 120km/h - później jest już głośno w samochodzie. Samochód chodzi aksamitnie, wszystko działa wspaniale, pedały, skrzynia, zamykanie drzwi. jedyny minus to wielkość bagażnika, który w nowym modelu jest odczówalnie mniejszy. Fotele wygodne siedzi się wysoko i pomimo sporej maski można się przyzwyczaić i pakować do co centymetra. Oczywiście czujniki są OK.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tak jak pisałem powyżej, wszystko chodzi aksamitnie i to jest doskonałe określenie. Pedały chodzą lekko, skrzynia również, silnik pomino pojemności 1,2 sprawuje się dobrze dzięki turbo. W porównaniu do silnika 1,6 jest natomiast znacznie bardzie paliwożerny. W Qashqai I generacji na zbiorniku w trasie do 120km/h mogłem przejechać prawie 1000 km w tym modelu max to 750 km.
5,0
Skrzynia biegów
Nie ma się do czego przyczepić, jestem super zadowolony, dzięki 6-temu biegowi skrzynia daje oddech silnikowi na autostradzie. Nie jest to jednak super sprinter, bardziej miejski samochód lub na nie dalekie trasy. Dobrze radzi sobie z prędkościami do 140km/h, później jest już paliwożerny i głośny.
5,0
Układ jezdny
Pieknie radzi sobie z nierównościami. Hałas nie dochodzi mocno do kabiny, znaczny postęp w porównaniu do poprzedniego modelu. Oczywiście porównuję jeden do jednego ciężko porównać ten samochód z innymi, którymi nie jeździełm lub są z innej klasy.
Komfort
5,0
Widoczność
W porównaniu z poprzednim modelem miejsca w kabinie jest porównywalnie. Fotele są znacząco twardsze, ale jak dla mnie to na plus. Jesteśmy z Żoną średniego wzrosty około 176cm więc dobrze czuje się w każdym samochodzie. Z tyłu jest też sporo, mieści się foteli.
4,0
Ergonomia
Generalnie wszystko jest na swoim miejscu. Trochę mi zajęło zanim doszedłem jak kasowac przebieg kilometrów po tankowaniu, ale dla chcącego nic trudnego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj rużnica pomiędzy dwoma modelami jest dość duża i nie wiem z czego ona wynika. W Qashqai II przy 10C na dworze w kabinie ciepło jest przy ustawieniu 18C a w Qashqai I dopiero przy 23C. W lecie natomiast odwrotnie II model trzeba podkręić nie co niżej niż I. W tym przypadku daję DOBRZE ponieważ w poprzednich moich samochodach znaczenie lepiej regulowało się temperaturę odczówalną.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak już pisałem powyżej przestrzeń w kabinie pomiędzy dwoma modelami jest podobna. Qashqai II ma widocznie mniejszy bagażnik i to może być problem kiedy urodzi mi się drugie dziecko, bo już teraz wyjazd na działkę kończy się pakowaniem toreb do środka. Generalnie mając 176cm nie narzekam na brak miejsca.
4,0
Wyciszenie
Oczywiście mogłoby być ciszej ale to nie klasa premium tylko średniak. Duże lusterka boczne to większe opory i to słychać. Do 140km/h jest ok. Przy niskich prędkościach jest idealnie, choć mamy kontakt z tym co dzieje się na zewnątrz.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
NISSAN ma chore koszty serwisu ASO, więc proponuję serwis tylko do końca gwarancji. ZABOROWSKI robi łaskę, kiedy klienci proszą o obniżki kosztów. W innych zaprzyjaźnionych warsztatach dostałbym 50% lepsze warunki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie mam porównania ale samochód jako nowy kosztował 75 000 PLN. ZABOROWSKI wolał dołożyć czujniki cofania zamiast obniżyć cenę. Czujniki notabene z odczytem założonym w szkaradnym miejscu bo doklejone do lusterka wstecznego. Mogliby to chociaż zestroić z radiem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód ma ponad rok i 8000 km, więc nic dziwnego, że nic się nie dzieje. Mój poprzedni NISSAN Qashqai I zakupiony w 2007 na przejechane 28 000 km i też nic się nie dzieje, nawet żarówka się nie przepaliła.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek usterek, nie robię nic od przeglądu do przeglądu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DIG-T 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Qashqai II Crossover 1.2 DIG-T 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
8,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Qashqai II Crossover