Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Qashqai II Crossover Facelifting

k6ainolop, 6 lat temu
Silnik 1.6 dCi 130KM 96kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Qashqai II Crossover Facelifting 1.6 dCi 130KM 96kW 2017-2018 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Przeniesienie napędu
Silnik
5,0
Całokształt
Auto jak za tą cenę jest bardzo dobre. Jeździłem po wielu salonach i wsiadałem do wielu samochodów (Skoda Karoq, Skoda Superb, VW Passat, Toyota RAV4, Avensis i corolla) jednak Qashqai wypadał najlepiej w stosunku jakość do ceny. Za 108 tyś kupiłem auto w wersji Tekna z licznym wyposażeniem oraz z automatyczną skrzynią biegów tzw. xtronic w innych zwana CVT. Wersja wyposażeniowa Tekna+ jest bogatsza o tapicerkę w pełnej skórze oraz czarną podsufitkę co mi nie odpowiadało. Jakość wnętrza bardzo dobra. Przypomina mi trochę samochody Japońskie z początku XXI wieku gdzie wszystkie plastiki sprawiają wrażenie miękkich i dopasowanych do człowieka. Wnętrze nie jest nowoczesne od strony design natomiast jest bardzo praktyczne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na razie bez problemów. Pracuje bardzo cicho. Silnik bardzo szybko osiąga właściwą temperaturę pracy. Ze względu na niewielki przebieg nie wypowiem się co do awaryjności.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bezstopniowa xtronic, CVT. Bardzo przyjemnie się jeździ. Nie ma nic wspólnego ze starymi skrzyniami biegów tego typu. Wyeliminowano nawet nieprzyjemny jednostajny dźwięk silnika przy tego typu skrzyniach. Odnosi się wrażenie że samochód zmienia biegi (dźwięk silnika i spadek/wzrost obrotów)
4,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się pewnie na zakrętach. Jedna gwiazdka mniej ponieważ jestem zwolennikiem hydraulicznego wspomagania kierownicy. Nie lubię gdy układ jezdny nie przenosi drgań, dołków i innych nierówności na kierownicę. Niestety w dzisiejszych czasach wszystko to co sprawiało przyjemność zostało wyeliminowane (drgania ;) )
5,0
Karoseria
Design zewnętrzny bardzo ładny. Poprawiono lampy w stosunku do wersji przedliftowej. Tylne też wyglądają super. Sprawiają wrażenie 3D. Moja wersja posiada panoramiczny dach co zapewnia wspaniałe wrażenia podczas jazdy.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu dobra do tyłu gorzej ze względu na grube słupki. Dodano również dodatkowe okienka za drzwiami pasażera (coś w stylu jak było w Polonezie tzw. akwarium) co miało poprawić widoczność. Jest jednak ona ograniczona. Ograniczenie widoczności rekompensuje kamera cofania oraz widok 360 co bardzo pomaga przy manewrowaniu.
5,0
Ergonomia
Tutaj dam 5* ponieważ pomimo prostego wyglądu projektanci ukierunkowali się w kierunku ergonomii. Wszystko pod ręką i na swoim miejscu jak np. przycisk grzania przedniej szyby nad przyciskiem od tylnej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj również bardzo dobrze. Przed zakupem, patrząc na inne komentarze w sprawie wentylacji i ogrzewania byłem bardzo zaniepokojony. Możliwe że problem występuje w wersjach przedliftowych albo w gorszych wyposażeniach. Wskazać należy, że w gorzej wyposażonych wersjach nie ma nawiewu na tylną kanapę pod fotelami.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na ten segment samochodów, miejsca jest wystarczająco dużo. Mam prawie 185 cm wysokości i siadając z przodu mam dużo miejsca natomiast przesiadając się do tyłu za miejsce na którym siedziałem wcześniej, również mam wystarczająco dużo miejsca na wygodne podróżowanie. Przestrzeń bagażowa wystarczająca. Dzięki relingom dachowym możliwość założenia bagażnika dachowego.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie bardzo dobre. Przed zakupem, patrząc na inne komentarze w sprawie wyciszenia również byłem zaniepokojony - podobnie jak w przypadku wentylacji. Wyciszenie jest bardzo dobre nawet lepsze niż u konkurencji w tym segmencie. Komora silnika bardzo dobrze wyciszona. Słychać tylko szumy oporowe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik oszczędny. Normy podawane przez producenta trochę zaniżone w porównaniu do rzeczywistych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj Nissan wypada rewelacyjnie. Jak już wspomniałem, jeździłem po wielu salonach i wsiadałem do wielu samochodów (Skoda Karoq, Skoda Superb, VW Passat, Toyota RAV4, Avensis i corolla) jednak Qashqai wypadał najlepiej w stosunku jakość do ceny. Za 108 tyś kupiłem auto w wersji Tekna z licznym wyposażeniem oraz z automatyczną skrzynią biegów tzw. xtronic w innych zwana CVT. Wersja wyposażeniowa Tekna+ jest bogatsza o tapicerkę w pełnej skórze oraz czarną podsufitkę co mi nie odpowiadało. Jakość wnętrza bardzo dobra. Przypomina mi trochę samochody Japońskie z początku XXI wieku gdzie wszystkie plastiki sprawiają wrażenie miękkich i dopasowanych do człowieka. Wnętrze nie jest nowoczesne od strony design natomiast jest bardzo praktyczne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak drobnych usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 dCi 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Qashqai II Crossover Facelifting