Ocena kierowcy - Nissan Qashqai II Crossover Facelifting
KrzysztofGol,
5 lat temu
Silnik 1.6 DiG-T 163KM 120kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
35 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
3,43
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
1,0
Całokształt
Środa 19.06.2019 godz.15.15 – qashgai DIG-T 1,6 bezyna 163KM (kupiony tydzień wcześniej od dealera w Częstochowie, 2018r, 35 tys. gwarancja 5 lat, licznik paliwa do tankowania wskazuje 92 km) gaśnie na środku asfaltowej drogi na peryferiach miasta. Brak możliwości uruchomienia samochodu jak i jego zamknięcia. Przez godzinę brak możliwości dodzwonienia się do Nissan Asistance (pomoc drogowa) – połączenia są przerywane przez teleodbiorcę. Przy pomocy serwisu Nissan w Częstochowie wreszcie udaje się dodzwonić. Pani skrupulatnie (długo, chyba wysyłając zapytanie pocztą do CEPiK-u) sprawdza w bazie danych nr VIN. Wreszcie po 1,5 godziny wyraża zgodę na kurs lawetą do Nissan Częstochowa i udostępnienie samochodu zastępczego. Tylko cóż z tego skoro Pani (b.uprzejma) z serwisu w Częstochowie twierdzi, że po godz.16-tej w serwisie brak elektryka (!!!) a awaria dotyczy zapewne elektroniki (sygnalizacja kontrolki o zderzeniu).
Po przyjeżdzie lawetą do serwisu Nissana ok. godz.18.00 inna Pani potwierdza te informacje i dodaje, że po Bożym Ciele (czyli w dzień roboczy - piątek 21.06.2019 serwis czynny jest tylko do godz.15.00 (!!!) więc szanse na naprawę są niewielkie tym bardziej, że w kolejce oczekuje ok.15 innych nissanów (qashgai ?). Już targikomicznym uśmiechem skwitowałem pytanie – czy posiadam ze sobą „podstawowy dokument do jazdy Nissanem Qashqai”, czyli książkę serwisową – gdyż bez niej nikt w serwisie palcem nie ruszy (!!!).
Poza tym w serwisie głucha cisza (powtarzam – dzień roboczy, godz.18.00). Fatalizm Nissana dopełnia fakt, że dostawca tzw. auta zastępczego żąda by po maks. 4 dniach (a termin wypada w niedzielę) oddać samochód zatankowany (co zrozumiale) ale i umyte !!!!!!
Ostanie 16 lat spędziłem w INNEJ MARCE i to co powyżej nigdy nie miało miejsca (asistance całodobowo bez problemu, seriws w każdy dzień roboczy czynny do g.20.00 wlącznie z elektrykiem, samochód zastępczy bez warunku umycia, itd...). Nie wiem co mnie podkusiło by zmienić markę, choć w tej samej cenie moglem mieć np. Kugę o podobnych parametrach.
Co będzie dalej, nie wiem. Jak długo będę musiał czekać na naprawę – strach pomyśleć z racji godzin pracy elektryków w Nissanie.
Zastanówcie się 1000 razy zanim wybierzecie Nissana (albo podobnych, z serwisami bez elektryków po godz.16.00). C.d.n.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 DiG-T 163KM 120kW
[l/100km]