Ocena kierowcy - Nissan Qashqai II Crossover Facelifting
wujekgoodadvice,
4 lata temu
Silnik 1.2 DiG-T 115KM 85kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
32 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny
: Dobre światła w technologii full led
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Wadliwy akumulator wymieniony bez zająknięcia na gwarancji
4,0
Całokształt
Wygodne wyżej zawieszone auto segmentu C, nie wyróżniające się specjalnie na plus ale i też bez poważnych wad. Normalne auto do przemieszczania się o ładnym wyglądzie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Podstawowy silnik kilka lat temu więc nie ma się co spodziewać cudów. O dziwo wystarczający do tego samochodu, można bez problemu utrzymywać się w tempie ruchu drogowego na każdym rodzaju dróg. Wiadomo że auto w pełni obciążone z małym silnikiem benzynowym traci wszelką dynamikę. Wyprzedzanie wymaga redukcji i rozwagi.
4,0
Skrzynia biegów
Dosyć długie biegi, na 2 prawie 100 km h na trójce od 30 do 130. Przy 120 2,5 tyś obrotów na 6. Skrzynia bezproblemowa, lecz niezbyt przyjemna w przełączaniu biegów, nie jest to jeszcze haczenie ale o płynnej zmianie też nie możemy mówić. Jest tylko ok.
4,0
Układ jezdny
Podniesione auto ma swoje plusy i dlatego je wybrałem, wysokie krawężniki, większe dziury czy zjazd z asfaltu - nie ma problemów. Nie przechyla się w zakrętach nawet przy szybszej jeździe. Zawieszenie nie jest bezgłośne, na większych wybojach słychać jego prace, choć duże znaczenie ma rozmiar kół na 18 i 19 jest tylko ok ale na 16" jest już przyjemnie komfortowo.
5,0
Karoseria
Ładne nadwozie, trochę cienka blacha na drzwiach, przy zamykaniu tylnich aż wpada w wibracje, niestety tak uzyskano dosyć niską masę auta. Szkoda że brak siłownika maski,ale można dołożyć jak ktoś chce.
Komfort
5,0
Widoczność
Spore przeszklenie, duże lusterka boczne co dla mnie było ważne, dodatkowo czujniki przód +tył i kamera 360° w nie za dużym aucie dają dobre rezultaty.
4,0
Ergonomia
Trochę po japońsku trochę po francusku, wszystko pod ręką, do wszystkiego prawie przyciski fizyczne, więc ok. Jedynie to osobiście wolę ekran nawigacji powyżej nawiewów niż niżej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa dobrze w zimie szybko grzeje, przez elektryczną grzałkę, klima wydajna, niestety już na nowym czynniku. Minus to brak nawiewów na tył i to nie tylko w podłokietniku na środku ale nawet na stopy pasażerów spod foteli, tylko wersja na Rosję ma to wszystko
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Średnio przestronne wnętrze adekwatne do rozmiarów auta bardziej dla pary, rodziny 2 +1 niż 2 + 3. Ale po złożeniu siedzeń można pralkę bez problemu wrzucić. Jak się chce to można sporo za pakować.
4,0
Wyciszenie
Jest bardzo dobrze ale nie idealnie, to nie klasa premium tylko kompakt. Przy wkręceniu na obrotu silnik słuchać ale jadąc 120 cicho a i 160 bez bólu głowy się jedzie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie 3 lata i żadnych usterek, jedynie akumulator wymieniony na gwarancji (wadliwą seria marki fiaam)
Spalanie średnie z 30000 to 7,2 l. Realnie ok 7,5.Calkiem ok jak na gabaryty auta i jazdę wokół komina. Na drogach krajowych przy lekkiej nodze poniżej 5 litrów można spokojnie zrobić.
4,0
Stosunek jakość/cena
Myślę że dosyć racjonalne wycenione auto, teraz byle kompakt lepiej wyposażonymi po 100 tys podchodzi
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Autem robiłem kilkanaście tras po 1500 km, zima, lato zawsze bez problemu docierałem na miejsce. Jakby nie akumulator to było by bardzo dobrze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma poważnych usterek od nowości, silnik nie bierze oleju, dwumasa się trzyma, łańcuch rozrządu nie trze o obudowę. Myślę że auta z końca produkcji większość usterek mają wyeliminowaną.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 DiG-T 115KM 85kW
[l/100km]