Silnik
: Jego wszechstronność. Doskonały pomysł na auto do wszystkiego ale ta jakość...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Doskonałe (ale kiepsko wykonane) auto na polskie drogi. Bardzo wszechstronne, miasto, lekki teren, dobra dynamika, ekonomiczne. Niestety po aliansie Nissana z Renault'em za dużo w nim że się tak wyrażę "legendarnej francuskiej jakości wykonania". Psuły mi się rzeczy jakie nie powinny. Bez notesu już ich nie wymienię dość powiedzieć że mam nowy silnik i skrzynię biegów (!) a pod tylną klapą mam już na spawach ogniska rdzy. Trochę to śmieszne w tej klasie samochodu. Ta ocena "dobrze" jest więc dodana z żalem że nie "doskonale", ale tak marnej jakości wykonania istotnych elementów nie sposób jednak pominąć.
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik 2,0 dci jest po prostu dokonały. Elastyczność i dynamika jaką daje stosunkowo lekkiemu quashqaiowi jest balsamem na mą duszę. Ekonomicznie sprawuje się w zależności od temperamentu kierowcy. Na pełnym baku może zrobić od 500 do nawet 1000km i to najlepiej pokazuje jego możliwości
5,0
Skrzynia biegów
Mam automat więc siłą rzeczy musi ona sama z sobą się dogadać. Ewidentnie przez pierwsze 2-3 tyś kilometrów dogadywała się ze mną i ustawiała pode mnie, ale potem nie było już problemów. Nie mam uwag do jakości pracy. Biegi wchodzą wtedy gdy dam bym je zmieniał ręcznie. Bardzo często korzystam zresztą z ręcznego zmieniania biegów by hamować silnikiem na zjazdach. Duża moc silnika w połączeniu połączeniu ze taką skrzynią powoduje że całe kilometry w górach jedzie się z górki za free i jest to jednocześnie bardzo wygodne.
5,0
Układ jezdny
Doskonały. Czasem słyszę opinie że jest "nieprecyzyjny" ale ja wiem swoje. Samochód ma doskonałe własności jezdne i trzyma się drogi w sposób perfekcyjny.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam żadnych uwag. Wielkie lusterka dopełniają tylko tej doskonałej widoczności
4,0
Ergonomia
Fotel, kierownica pedały wszystko jest na swoim miejscu. Liczne przełączniki na kierownicy też pomagają operować np radiem czy telefonem bez odrywania rąk od kierownicy. Brakuje mi czasem odrobiny schowków na drobne pierdoły.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam uwag.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer mają pełen komfort. Pasażerowie z tyłu szału nie mają, ale zwykle sam jeżdżę więc nie zwracałem na to uwagi podczas wyboru i kupna auta
5,0
Wyciszenie
Doskonałe. Przy 160-180km/h można spokojnie rozmawiać. Praktycznie nie słychać silnika podczas jazdy miejskiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
...potrafi być żarłoczny, ale tylko wtedy jak się go pociśnie. Bujany spokojnie potrafi za to być niewyobrażalnie oszczędny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wspaniały samochód gdyby nie ta zwyczajnie kiepska jakość wykonania. Gdyby nie ta nika jakośc dałbym doskonale a tak jest tylko dobrze
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po pewnym czasie popałdały mi wszelkie czujniki w silniku. Trochę sprawa przebiegu wiec się nie oburzam. Jakieś czujniki pod pedałem mi padły i skrzynia rozblokowywać się nie chciała, na kierownicy raz czy dwa coś tak przestało działać. Usterek eksploatacyjnych nie liczę, bo wiadomo że jak się jeździ to coś tam w zawieszeniu paść musi. Ale żeby padł z powodu "kompletnego przerdzewienia" silnik wycieraczek? Tego nawet w ruskiej tawriji nie miałem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
No silnik mi padł i w efekcie nagłego zatrzymania skrzynia biegów też do wymiany. W silniku odkręciła się śruba trzymająca tłok na korbowodzie i tan spadł do misy olejowej dając "duże i nagłe stop" reszcie. Na gwarancji jeszcze, więc bez kosztowo dla mnie, ale miesiąc czasu bujałem się po serwisach.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW
[l/100km]