w zasadzie 4,5. Bardzo ciekawy samochód. Ładny i uniwersalny. Wystarczajaco szybki, wystarczajaco rodzinny i wystarczajaco "terenowy". Tak pomyślane auto oczywiscie w żadnej kategorii nie będzie najlepsze
Wrażenia
5,0
Silnik
Znakomity. Równo ciągnie już od 1500 obrotów, od 2500 - jak burza, bez problemu wkręca sie na 5000. Osiągi znacznie lepsze niż fabryczne - setka bez żyłowania poniżej 10 sekund. Po rozgrzniu trudno zorientować się, że to diesel.
5,0
Skrzynia biegów
Lekko i precyzyjnie. Przy zimnym silniku lekki opór na dwójce. Bardzo dobrze zestopniowany - trójka i czwórka do dynamicznego wyprzedzania. Przy szybkiej jeździe (powyżej 120 km/h) aby "odjechać" wystarczy z szóstki zredukować do piątki
3,0
Układ jezdny
W zasadzie 3,5. Twarde zawieszenie, zwłaszcza z tyłu - podskakuje i hałasuje. Na dobrej drodze poprawia to prowadzenie (lepiej niż w typowych SUV`ach) ale utrudnia jazdę po dziurach i wertepach. Troche to dziwne, bo przecież właśnie z myślą o dziurach stworzono ten samochód. Z drugiej jednak strony na takie zjawisko uskarżaja się moi znajomi, użytkownicy RAV-ki, CRV czy Grand Vitary. Plus za duzą zwrotność
Komfort
4,0
Widoczność
Tył słabo. Gdyby nie duże lusterka i czujniki cofania trudno byłoby manewrować. Szklany dach - nie konieczny bajer ale dodaje uroku i wrażenia przestronności
4,0
Ergonomia
Nieżle, ale gorzej niż w typowych autach rodzinnych (schowki itp). Chociaż wyposażenie jest b. bogate (Accenta Pack) to jest kilka "ale". Do obsługi przełaczników na kierownicy trzeba sie przyzwyczaić. Przyciski "elektrycznych" szyb - podświetlony tylko ten kierowcy. Brak gnizda 12V w bagazniku, brak "przelotki" w tylnej kanapie. Kanapa nie składa się na płasko. W aucie za grubo ponad 100 000 powinna byc regulacja nawiewu i gniazdko dla pasażerów z tyłu. Dlaczego komputer nie ma funkcji chwilowego spalania?
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Gdyby była regulacja nawiewu z tyłu, byłoby 5. Klima działa dobrze ale z pewnym bezwładem
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w kompakcie - wyglad zewnętrzny sugeruje, że powinno być lepiej. Za tę część chciałem dać 3, ale testowałem ostatnio Forda Kuga (b. ciekawy samochód) - auto wieksze a srodek taki sam, bagażnik mniejszy. I "wybaczyłem" Qashqai`owi.
4,0
Wyciszenie
Silnik (zwłaszcza ciepły) - ok. zawieszenie i opony słychać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O litr wiecej niż fabryczne ale to moja wina. Z tym silnikiem ekonomiczna jazda jest mentalnie trudna
5,0
Stosunek jakość/cena
Nic tańszego u konkurencji nie ma - porównywalne - KIa Sportage i Huyndai Tuscon - ale to trochę inne samochody
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie 4,5. Skrzypi fotel kierowcy (skóra swoją drogą ale stelaż dodaje swoje). Po za tym nic ale to jeszcze nowy samochód
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy tym przebiegu - nie ma prawa
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW
[l/100km]