Silnik
: naprawde silna jednoska, czuje sie moc w kazdym momencie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: wymiana tarcz i klockow po 40.000 km
Karoseria
: blokada skoku zamykania drzwi
Inne
: wymiana wytartej tapicerki fotela kierowcy
3,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
najlepsze w tym samochodzie to silnik, latwo wkreca sie na obroty, mozna na nim polegac, nie zaskakuje, jak dla mnie do tej pory najlepszy diesel jakim jezdzilem ( wczesniej TDI Volkswagena i TDCI Forda )
4,0
Skrzynia biegów
ok, za wyjątkiem lewarka zmiany biegów, po 55.000 km wyglada jakby przejechal przynajmniej 550.000 km. Powinni informowac ze auto jest dla kawalerow ( obraczka na palcu powoduje zniszczenia lewarka ).
2,0
Układ jezdny
glosny, tyl podskakuje, z mojego punktu widzenia najslabszy punkt samochodu, na poprzecznych nierownosciach nerwowo sie prowadzi, trzeba wybierac kierownicą.
Komfort
4,0
Widoczność
przod ok, tyl z czujnikami jest w zasadzie ok
2,0
Ergonomia
slabo, malo schowkow, nie mieszcza sie graty, przyciski na kierownicy fatalnie zaprojektowane - trzeba sciagnąc wzrok z drogi zeby zmienic stacje radiowa
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
w moim poprzednim lanosie klimatyzacja na pewno lepiej chlodzila,
w zimie super, lato na razie slabo
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierowca i pasazer przod - ok, tyl - slabo, malo miejsca i kanapa ustawiona zbyt pionowo, w dluzszej podrozy niewygodna. brak mozliwosci regulacji
4,0
Wyciszenie
jeden z mocniejszych punktow samochodu ( za wyjatkiem zawieszenia ).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
producent pisal ze bedzie lepiej jezeli chodzi o zuzycie paliwa, w moim przypadku - glownie autostrada i miasto 8l/100 km ropy.
Dramat przy przeglądach!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2.000 pln za przegląd to zdecydowanie za dużo,
4,0
Stosunek jakość/cena
w zasadzie najtansze auto w klasie kompakt o tych parametrach ( przeswit, 4 x 4 )
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
fatalnie, wytarta tapicerka siedzenia kierowcy po 50.000 km, lewarek skrzyni biegów zuzyty wygląda jakby przynajmniej 500.000 km przejechane, bluetooth do bani, zarówki przod do wymiany co 3 miesiące. ( zabawna historia z zarowkami - w serwisie po trzeciej probie poradzenia sobie z problemem zarowek stwierdzono ze powodem jest niska jakość zarówek które zmieniam, natomiast nie przyszło im do głowy że na 5 wymienioncych zarówek w ciągu 10 miesięcy 3 były albo orginalne albo wymienione przez serwis ;-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
55.000 km i nic powaznego sie nie wydazylo, odpukac w niemalowane
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW
[l/100km]