Auto się podoba. Na pewno mi. Jest nowoczesne, a jego silnik 1.5 DCI spala w miarę niewiele i w dodatku dba o ekologię. Można wymieniać lepsze marki i modele, ale Qashqai nie walczy o prestiż, a o to by być autem miastoodpornym i zwykłym. Mam parę drobnych zastrzeżeń, ale auto wygrywa swoją oryginalnością, a zarazem zwykłością.
Wrażenia
5,0
Silnik
1,5 dci działa niczym mróweczka. Jest cichutki, jego odgłos to klekocik, a nie jak w Audi i VW klekot. Satysfakcję daje mi świadomość, że auto pali mało, a zanieczyszczenia z silnika są dużo mniejsze niż aut stojących w korku. Francuskie pochodzenie nie jest ujmą, a zaletą, bo Francja i Włochy to dobre diesle.
4,0
Skrzynia biegów
Być może się dotrze, czasami brakuje precyzji, ale to skrzynia 6-biegowa, a jej działanie jest z pewnością bardziej skomplikowane niż 5-biegowej. Skrzynia w tym modelu działa bardzo lekko, czasami tylko haczy 1 lub 2 bieg, ale to kwestia dotarcia sądzę.
4,0
Układ jezdny
Fajny, ale jak przejedziesz tory kolejowe zbyt szybo może wyrzucić. Jedyny atut jaki słyszałem - zawieszenie jest trwałe i nie wymaga opieki jaką potrzebuje Audi, VW, Volvo, czyli marki z wyższej półki.
Komfort
4,0
Widoczność
Ok. Z boku gorzej, jak w każdym SUVie, tył też słabo, sytuację ratują czujniki cofania. Żeby nie było - przód super.
4,0
Ergonomia
Wszystko pięknie, ale sterowanie wentylacją jest niewygodne, bo kierowca musi odwrócić wzrok od jezdni.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Powinna być ocena 3, bo ogrzewania w zimie działa wolno. Trzeba przejechać kilka dobrych kilometrów, żeby maszyna się rozgrzała i zrobiło się ciepło. Poza tym jak jest deszcz szyby parują, szczególnie boczne. Wydawało mi się, że ten problem w nowoczesnych autach dawno został usunięty.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód jest wygodny, nie są to fotele Saaba czy Mercedesa, ale zapewniają średniej jakości komfort. Podsumowując - wytrzymasz w długiej podróży - 4+. Tył znacznie gorzej zaprojektowany, ale dzieci dadzą radę.
4,0
Wyciszenie
Niczego szczególnego się nie spodziewałem i dobrze, bo auto zachowuje się dobrze jak na swoje gabaryty i cenę. Silnik jest cichy, ale potwierdzam bolączki przedmówców - zawieszenie z tyłu mogłoby być cichsze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
czekam an dotarcie silnika, ponoć ma być rewelacyjnie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Trochę drogi. Diesel kosztuje ponad 80 tys zł, gdzie benzyna zaczyna się od 60 tys zł. Auto warte swej ceny, ale kalkulacja niesprawiedliwa!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
za młody
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
za młody
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 106KM 78kW
[l/100km]