Przesiadłem się z Octavii. Pierwsze wrażenie - brak zmęczenia po długiej jeździe! Pozycja fotela jest wygodniejsza na dłuższą metę niż w niższych samochodach.
Generalnie - bardzo się polubiliśmy z "Kaśką". Wnętrze jest wygodne, funkcjonalne. Można się przyczepić do kilku drobiazgów, ale to już byłaby lekka przesada.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie zawodzi. Przy większych prędkościach zaczyna brać olej.
3,0
Skrzynia biegów
Ocena 3 za brak synchronizacji 1 biegu. Szczególnie uciążliwe przy jeździe w korkach. Przy pewnej (małej) prędkości masz do wyboru 2 opcje: zatrzymać się żeby wbić 1 bieg lub próbować odjechać na 2 biegu z wysokimi obrotami i poślizgiem sprzęgła. Dlatego zmieniam samochód na automat. Plusik za szeroki zakres obsługiwany przez 6 bieg.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja! Żadnych uwag.
5,0
Karoseria
Żadnych wad, przebarwień, odprysków, korozji.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czasami zimą trzeba mocno podkręcić nawiew na przednią szybę żeby nie parowała. Trochę mi brakuje możliwości zmniejszenia mocy nawiewu na nogi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nikt nie narzekał.
4,0
Wyciszenie
Całkiem przyzwoicie. Powyżej 100 km/h zaczynają szumieć lusterka. Powyżej 120 już trzeba podgłośnić radio ;-).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Znośnie pod warunkiem zaopatrywania się poza ASO ;-).
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzyło mi się zatarcie klocków z tarczą tydzień po wymianie, ale to nie jest wina pojazdu. Urwany zaczep rury wydechowej. Urwana osłona zbiornika paliwa (od spodu). Odgięty narożnik plastikowej osłony drzwi od zewnątrz.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zwijak pod kierownicą. W ASO prawie 1000 pln, na portalu około 100 pln.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 140KM 103kW
[l/100km]