Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Qashqai I Crossover

PeJot86, 8 lat temu
Silnik 2.0 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Nissan Qashqai I Crossover 2.0 140KM 103kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
3,69
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Łatwość prowadzenia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Drobna korozja
Zawieszenie : Amortyzatory, końcówki drążków
4,0
Całokształt
Samochód zakupiłem ze względu na jego wysokość - łatwość wsiadania, cenę - która jest dość atrakcyjna jak na auto tej wielkości, oraz dynamiczny silnik.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2.0 140 KM jest moim zdaniem najwłaściwszym wyborem do tego samochodu z prostej przyczyny - nie ma mocniejszego. Spisuje się całkiem nieźle - jest zrywny, nie zdarzyło mi się żebym miał z nim jakiekolwiek problemy. Jego wadą jest natomiast spalanie w granicach 11,5 w mieście i 8,5 na trasie - fakt że nie mam lekkiej nogi ale nawet biorąc to pod uwagę uważam, iż jest to sporo.
3,0
Skrzynia biegów
Do skrzyni biegów nie mam specjalnych zastrzeżeń - jest po prostu przeciętna. Biegi wchodzą bez problemu , nic nie zgrzyta, choć sama dźwignia przy zmianie jest dość głośna.
3,0
Układ jezdny
Co do układu jezdnego to niestety muszę się zgodzić z opinią , iż jest słaby. Na gwarancji wymieniałem amortyzatory ze względu na ich rozszczelnienie. Końcówki drążków praktycznie co 15-20 tys. wymieniam, plus jeszcze jakieś małe rzeczy typu gumy itd. Za plus natomiast uważam wysokość auta - o ile na teren jest za niski , to w mieście spisuje się rewelacyjnie, nie ma strachu że gdzieś przytrze się zderzak.
Komfort
5,0
Widoczność
Widok zza kierownicy jest jednym z największych plusów tego samochodu. Wielkie lusterka , wyższa niż w zwykłych autach pozycja za kierownicą dają poczucie komfortu i bezpieczeństwa - pewnie dlatego tak często widać kobiety za kierownicą tych samochodów.
2,0
Ergonomia
Gdy go kupowałem, byłem jeszcze studentem i wielkość wnętrza oraz bagażnika była dla mnie wystarczająca. Teraz , gdy mam żonę i małe dziecko widzę jak mały jest to samochód. W bagażniku mieszczą się dwie średnie torby podróżne i jakaś reklamówka lub dwie. No i jeszcze denerwująca kwestia braku schowków w samochodzie -chcesz schować okulary, drobne czy cokolwiek - po prostu nie ma gdzie - pozostaje podłokietnik , schowek u pasażera lub pojemniczki na kubki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Co do wentylacji i ogrzewania ... nic odkrywczego nie mogę powiedzieć. Klima działa całkiem sprawnie, ogrzewanie też daje radę. Brakuje trochę podgrzewanej przedniej szyby.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera jest miejsca sporo, Problemem jest natomiast tylna kanapa, gdy zamontujemy fotelik na tylnym siedzeniu to wsadzenie do niego dwulatka jest już wyzwaniem, gdyż kanapa jest wysoko , do tego dochodzi jeszcze wysokość fotelika a dach jest dość nisko. Dorosła osoba również nie podróżuje komfortowo.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest na przyzwoitym poziomie. Ja osobiście nie narzekałem. Myślę iż jest to również kwestia opon jakich się stosuje - ja jeździłem na Michelinach w lato i Dunlopach Winter Sport w zimie jeśli dobrze pamiętam głośność miały obie na poziomie 72dB.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przegląd to w moim przypadku ( ASO - Warszawa , Puławska ) koszt ok 800 - 900 zł plus jakieś ponadprogramowe naprawy. Całość zwykle nie przekraczała 1200 zł. Całkiem sporo, ale przecież nikt nie każe jeździć do ASO, więc powyższą kwotę można pewnie bez większych problemów zbić o 1/3 .
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdy go kupowałem w 2009 roku za wersję accenta w metaliku z dołożonym alarmem i czujnikami cofania zapłaciłem 78 tys. - była to cena akceptowalna dla mnie i nadal uważam, iż był wart tej kwoty.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wnętrze - odchodzi chrom z klamek , guziczek w hamulcu ręcznym wytarł się do białości, tapicerka trochę się wysiedziała ( ale za to nie widać żeby gdzieś się przecierała). Lewarek nie wytrzymuje co sezonowej zmiany kół. Odpadła osłona katalizatora spalin. Czasem wnętrze wydaje jakieś delikatne stuki - no ale co się dziwić skoro samochód ma 7 lat i parkuje "pod chmurką"
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wcześniej wspomniałem - padły na gwarancji amortyzatory. Był też problem z sondą lambda - wymiana. Pojawiła się korozja przy otworze na wiązkę kabli do klapy ( na gwarancji ) oraz na drzwiach kierowcy ( naprawa już we własnym zakresie).Jak na tyle czasu uważam, że jest super - oby jak najdłużej.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Qashqai I Crossover