Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Qashqai I Crossover

kajot04, 13 lat temu
Silnik 2.0 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 70 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Qashqai I Crossover 2.0 140KM 103kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
3,62
15% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Okazuje się, że QQ jest mniejszy niż myślałem i odczuwałem przy jazdach próbnych. To wychodzi dopiero w eksploatacji. Tylna kanapa raczej dla dzieci czy osób niskich, dla osób pow.175cm podróżowanie dalej niż 25km na niedzielny obiad u babci, to już mało przyjemna opcja choć wykonalna. Kufer to też raczej kuferek na drobiazgi, i totalny brak schowków w kabinie. No i ta klapa tylna. Faktycznie podnosi się nisko, i załadunek-rozładunek odbywa się w ciągłym skłonie, ale da się jej jakoś uniknąć, niestety dużo gorsza jest półka - dokładnie na środku przestrzeni załadunkowej - i to w nią wale głową za każdym skłonem do kufra. To już jest więcej niż źle, bo nic się z nią nie da innego zrobić. W uwagach jeszcze lusterko na szybie z przodu - mnie znacznie ogranicza pole widzenia. Jest wielkie i dość nisko umieszczone. Za to boczne lusterka to bajka - wielkie jak w autobusie, więc widać w nich doskonale. Dwie osoby z przodu mają luksusowe warunki, i w takiej opcji podróżowania jest ekstra, w innej - proszę jednak mieć świadomość, że to tylko \"nadmuchany\" kompakt. Na szczęście zewnętrznie auto wygląda efektownie, i na znacznie większe niż jest, a wersja ze skórzaną tapicerką koloru \"chocolate\" daje wrażenie, że to auto prawie luksusowe. Tu jednak \"prawie\" robi różnicę i do \"luksusu\" choćby na poziomie średniej klasy Mondeo jest daleko. Dość dużo delikatnie skrzypiących, popiskujących elementów - to fotel, to zapięcie pasa, to półka - niby drobiazgi, ale wnerwiające. Stiuningowałem go ciemnymi felgami Advan RS i wygląda przyjemnie, jednak wcześniejsze auto - Primera P12 zjada go na śniadanie w kategorii \"luksus i przestrzeń\". Zakup tego samochody w wersji 2WD i z małym silnikiem - to pomyłka i działanie tylko pod wpływem mody i zakup dla szpanu. Taki Fokus jest większy, i kilka innych kompaktów też, więc to co naprawdę warto kupić jeśli już myślimy o QQ - to to co kryje się w oznaczeniach 4WD i silniku 2.0. Benzyna czy diesel - to już kwestia upodobań. Benzyna 2.0 jest doskonale cicha, stojąc na światłach ma się wrażenie iż silnik zgasł i nie pracuje. Zawieszenie dobre na miasto, jednak mogłoby być bardziej komfortowe \"w odsłuchu\", ale tu nie jestem zaskoczony bo miałem wcześniej trzy Primery - taka uroda Nissana. Mogłem kupić Mondeo, Passata czy C5 i byłoby bezszelestnie na dziurach, no ale taki był kaprys :), Jadnak gdybym dał za to auto 110 tys... hm, nie - nie dałbym :). Najlepsza opcja QQ - salonowy, pogwarancyjny, z dobrych rąk i w najlepszej wersji wyposażenia. Zostaje w kieszeni jakieś 50tys. a frajda taka sama.
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Komfort
3,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Qashqai I Crossover 2.0 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
9,7
l/100km
11,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Qashqai I Crossover