Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Qashqai I Crossover

jubiler777@interia.pl, 15 lat temu
Silnik 2.0 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Qashqai I Crossover 2.0 140KM 103kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
3,46
19% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : w mieście, na zwykłych dziurach jedzie sią całkiem komfortowo.
3,0
Całokształt
ja nie wiem na jakie drogi czy tereny zrobili ten samochód, w teren lepiej nie wyjeżdżać bo pomimo że jest wysoki to zawieszenie niziutko, zachowanie na autostradzie - blokowanie kierownicy i dziwne przechyły oraz wyrywanie kierownicy przy silnym boczym wietrze - może doprowadzić do nerwicy szczególnie pasażerów, na szczęście jest wygodny, praktyczny - pomimo że w wersji +2 bagażnik chciałbym ciut większy, wyróżnia się na drogach, no i panoramiczny dach to super dodatek. GPS za to jest do bani, widzi wypadki i korki ale ich nie sygnalizuje, wynajduje takie skróty że chociaż miasto znam to mnie zadziwił, rekordem była trasa alternatywna dla przejazdu autostradą - prościuteńko 160 km - GPS wymyślił 230 km. poddałem się i zakryłem ekran dużym Beckerem.
Wrażenia
3,0
Silnik
paliwożerna bestia, głośna praca i dziwna, pomimo regulacji, nierówna praca silnika.
3,0
Skrzynia biegów
niby wszystko ok, bardzo przydatna 6-tka w dalszych wypadach, po 3 miesiącach zaczęła dziwnie chrupiąco wchodzić dwójka i tak już zostało.
3,0
Układ jezdny
ok, poza tym że przy zakrętach i przy prędkości ponad 140 km/h - zaznaczam że na autostradzie, blokuje kierownicę i wielokrotnie przeleciałbym przez zakręt gdybym nie zwolnił do 120-130 km/h. no i promień skrętu jak w ciężarówce.
Komfort
3,0
Widoczność
gdyby nie kamerka z tyłu to by była masakra. szerokie tylnie słupki - wersja +2 - skutecznie ograniczają widoczność. i niby samochód wysoki, niby wysoko się siedzi a maska nadal przede mną wystaje. aaaa no i GPS wystaje bo wbrew katalogowi zamiast na dole przy regulacji audio wystawili go na górze.
4,0
Ergonomia
super, chociaż bardzo brakuje schowków w zasięgu kierowcy, plusem jest brak popielniczek. materiały na 6+, chociaż osłona zegarów powinna być z troszeczkę lepszego plastiku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok, klima działa bardzo szybko i dokładnie, strefowa aż do granic przesady - ustawcie po jednej stronie 25 a po drugiej 18.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
super, wszędzie dużo miejsca na nogi, dobre trzymanie boczne foteli, nawet przy dłuższych trasach nie fotele są wygodne.
3,0
Wyciszenie
ufff... jak jedziesz ponad 3 godziny z prędkością 140 km/h to błogosławieństwem jest cisza na stacji benzynowej. poza tym spód samochodu jest tak uformowany żeby szumiało ładniej niż z silnika... i głośniej szczególnie przy bocznym wietrze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na trasie, prędkość podróżna 130 km/h, odległość 300 km, udało mi się zbić spalanie do 11 l/100 km. w mieście pokazuje 9,5 litra ale jak na trasie tak palił to chyba komputer znowu wariuje. bo z moich wyliczeń wyszło ok 15 l/100 km.
3,0
Stosunek jakość/cena
samochód nie należy moim zdaniem do najdroższych, za wersję podstawową ok 12000 euro to całkiem ciekawa alternatywa bo mamy samochód duży gabarytowo, dokładnie wykonany i aktualnie modny. szkoda tylko że nie oszczędny jak by wypadało.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie mam żadnych uwag, wszystko działa jak należy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
samochód jest jeszcze nowy, 4000 przebiegu to nic więc na razie - odpukać- nic nie nawaliło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Qashqai I Crossover