Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Qashqai I Crossover

Kiedyś QQ Fan, 13 lat temu
Silnik 1.6 115KM 85kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Nissan Qashqai I Crossover 1.6 115KM 85kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
3,31
22% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Olbrzymie koła których nie da się rozwalić o krawężnik czy na dziurze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Tylne amortyzatory
Układ elektryczny : Nie podnoszą się szyby boczne
Karoseria : Stuki z karoserii w tyle pojazdu
3,0
Całokształt
Wady, uciążliwości i zaskakujące zachowania opisałem powyżej. Teraz zalety : olbrzymie koła. Przy profilu 65% opona nie pozwala nawet na draśnięcie alufelg o krawężnik. Bezkluczykowe otwieranie auta i fajny bluetooth - 3 lata temu to naprawdę była przewaga konkurencyjna w tej klasy samochodach. Fantastyczna sylwetka - auto ciągle mi się podoba. Podsumowując - minusy są tak upierdliwe że chyba nie kupię następnego QQ - raczej zdecyduję się na coś z VW..
Wrażenia
4,0
Silnik
Fantastycznie wyciszony na niskich obrotach. Robi się nieco głośniejszy przy wyższych obrotach ale ciągle w granicach akceptowalności. Elastyczność przyspieszenia itd - adekwatnie do tego, czego można by się spodziewać po 1,6 w takiej karoserii.
4,0
Skrzynia biegów
Zestopniowana dość dobrze , odpowiednio wykorzystuje silnik. Jednak dźwignia biegów pracuje za głośno na tego typu auto i po ok 2 latach zaczyna haczyć.
2,0
Układ jezdny
Przód ok. Za to tylne zawieszenie to porażka : 2x wymiana tulejek amortyzatorów tył. 2x wymiana amortyzatorów tył. Fatalnie dobrane tylne zawieszenie. Wystarczy ze stosunkowo małą prędkością ( ok 10 km/h )przejechać przez poprzeczny uskok. Ma się wrażenie że tył samochodu chce przeskoczyć przód a koła tracą przyczepność. Straszliwie nieprzyjemne i niebezpieczne gdy traficie na poprzeczny uskok przy prędkości np. 70 km/h i to w zakręcie - tylne koła po prostu uciekają w bok. Wszystkich chętnych na QQ namawiam do wykonania próby na uskoku podczas jazdy próbnej.
Komfort
5,0
Widoczność
Mała szyba tylna. Ale to kompletnie nie przeszkadza - rekompensują to olbrzymie lusterka i czujnik cofania. Za to widok do przodu i na boki - jak z bocianiego gniazda - wysoko i daleko. Super. Minus za spryskiwacze szyb - w lecie produkują super mgiełkę ale w zimie sikają 10 cm nad dolną krawędź szyby - mimo to zostawiam ocenę 5.
4,0
Ergonomia
Bez zachwytów ale i bez większych pretensji. Inne samochody mają więcej schowków ale te co są też wystarczają. Położenie wyłączników szyb trochę nie pod ręką - ale też nie tak że nie można w nie trafić itp...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja niskociśnieniowa - niestety nie wiem czy to dobrze czy źle. Ja oceniam,że ogrzewanie jest słabe - rozgrzewanie szyb i wnętrza podczas mrozu na parkingu trwa 20 min. Czy wiecie że QQ nie ma nawiewu powietrza na tył - pasażerom z tyłu jest po prostu zimno. Przy panoramicznej szybie dachu - w zimie jeździsz cały cza ze szronem na niej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
I z przodu z z tyłu miejsca jest pod dostatkiem - nigdy nie czułem się , ani pasażerowie niekomfortowo z powodu braku miejsca.
2,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze wyciszony od silnika. Ale wyciszenie nadwozia to kompletna klapa - można to sprawdzić jadąc w deszczu - szum od wody uderzającej w nadkola i w karoserie jest taki że masz wrażenie jakbyś jechał z otwartą szybą - warto sprawdzić na jeździe próbnej.. Bardzo głośne tylne zawieszenie i nadwozie: pokrywa bagażnika, zamek, tylna półka, narzędzia i koło w bagażniku - wszystko z tyłu gra
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy cyklu mieszanym 8,7 l/100km - choć nie mam lekkiej nóżki - i nie chce być mniej. Przy cyklu miejskim ( wielkomiejskim ) 9,8 l/100km
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdy go kupowałem to za takie wyposażenie trudno było znaleźć lepsze, atrakcyjnie wyględające nowe auto.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzają się w tym aucie małe zaskoczenia np. zimą spryskiwacze sikają 10 cm nad dolną krawędź szyby i serwis mówi że nic nie można na to zaradzić. Więc jeżdżę na super koncentracie co nie zamarza do -60 stopni. W innym przypadku ( koncentrat do -21 ) dysze zamarzają po 4 godzinnym postoju. Od czasu do czasu wskaźnik paliwa staje na zero mimo tankowania do pełna. Po godzinie pokazuje już prawidłowo
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejsze wady w moim aucie to : 2x wymiana tulejek amortyzatorów tył. 2x wymiana amortyzatorów tył. 3 x naprawa nie podnoszących się szyb bocznych ( w serwisie mówią żeby psiknąć WD40 w prowadnice szyb - szkoda tylko że nic o tej czynności obsługowej nie piszą w instrukcji obsługi - nikomu nie życzę zostać z niepodniesioną szybą na bramce autostrady przy 15 stopniach mrozu... wiem wiem - trzeba wozić czapkę ;-) 2x usuwanie wszędobylskich stuków z tyłu...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Qashqai I Crossover 1.6 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
8,0
l/100km
9,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Qashqai I Crossover