Ocena kierowcy - Nissan Qashqai I Crossover Facelifting
jj,
3 lata temu
Silnik 2.0 140KM 103kW
Rok produkcji 2012
Przebieg:
88 tys. km
Okres użytkowania:
ponad 6 lat
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo dobre auto za rozsądne pieniądze - miejski SUV o najwyższym prześwicie spośród innych, z silnikiem 2,0 140KM dającym wystarczające aktywne bezpieczeństwo, bezawaryjny, wygodny dla 4 osób, 4x4 jest dodatkowym atutem - szczególnie zimą.
Wrażenia
5,0
Silnik
J10 to stara, sprawdzona konstrukcja Nissana z Japonii, nie jest w mieście nadmiernie oszczędny - ale to też zależy od stylu jazdy. Przy mojej ciężkiej nodze, zimą, w mieście - jak był nowy 8-9 l/100km, w 9-tym "roku życia" nawet 10 l/100km. W trasie spala tak jak go opisuje producent poniżej 6,0 przy prędkości 100-110 km/h. Silnika właściwie nie słychać - już bardziej opony. Duża elastyczność silnika - co może mieć znaczenie dla Pań :)
5,0
Skrzynia biegów
Manualna, o dużej kulturze pracy. Bezawaryjna.
5,0
Układ jezdny
Ulega normalnej eksploatacji, raczej solidny niż delikatny. Po 6 latach wymiana drążka, w 8 roku pękła sprężyna resora, w 9 jeden ze sworzni do wymiany.
5,0
Karoseria
Bez zarzutu - po 9 latach jazdy po mieście (sól itd) nic nie wskazuje na korozję. Trochę gorzej z podwoziem, ale też nie jest źle - w poprzednim aucie po 6 latach musiałem zmienić wydech, tu jeszcze końca nie widać.
Komfort
4,0
Widoczność
Troszkę za słabo z widocznością wstecz i wstecz-na boki (jak to w SUV-ach). Rekompensują to duże lusterka
5,0
Ergonomia
To subiektywne odczucie - dla każdego inne. Jako kierowca 178 cm wzrostu, proporcjonalnej budowy ciała nie mam najmniejszych zastrzeżeń - jest mi wygodnie i co trzeba mam dostępne bez problemu. No i ta wysokość siedzenia - nie trzeba kucać żeby wsiąść.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko nagrzewa się silnik i ogrzewanie, co cieszy szczególnie zimą. Klima po 9 latach bez żadnych awarii i napraw tylko wymieniałem regularnie niezbyt kosztowne filtry.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zaskakująco dużo miejsca na tylnej kanapie, ale dla co najwyżej osób o wzroście 182cm - powyżej już trochę za bliski sufit. Kierowca i pasażer mają dużo miejsca nawet przy nie cofniętych na max fotelach. Dobre trzymanie boczne kierowcy i wygodne - regulowane, podparcie lędźwiowe.
4,0
Wyciszenie
Silnika praktycznie nie słychać ale warto zwracać uwagę na poziom hałasu opon - te niestety potrafią zmusić do podkręcenia radia
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie zależne od stylu jazdy poza tym koszty zupełnie w normie porównując z innymi markami (przegląd coroczny ze wszystkimi rzeczami -filtry, olej, od mechanika koszt poniżej 700zł w Warszawie)
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma nic za darmo, ale Tekna 2,0 4x4 czyli najlepszy możliwy model z max wypasem za 94tyś w promocji modeli z roku poprzedniego - to dla mnie bardzo dobry deal.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słaby punkt to siłowniki tylnej klapy - po 3-4 latach już nie podnoszą do samej góry i trzeba pomagać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 140KM 103kW
[l/100km]