Ocena kierowcy - Nissan Qashqai I Crossover Facelifting
Rzetelny,
8 lat temu
Silnik 1.6 117KM 86kW
Rok produkcji 2011
Przebieg:
100 tys. km
Okres użytkowania:
4 lata
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto idealnie spełnia oczekiwania, pod warunkiem że człowiek świadomie wybiera silnik. Ja wybrałem nieświadomie i bardzo żałuję, bo 1.6 benzyna 117KM to dla mnie nieporozumienie (dużo jeżdżę w trasach) - to auto przyśpiesza tylko powyżej 4000 obrotów na minutę. Poza silnikiem - perfekcyjny
Wrażenia
4,0
Silnik
Dlaczego 4 gwiazdki mimo, że go nienawidzę? Bo silnik sam w sobie jest bez zarzutu - totalnie bezawaryjny, cichy, kulturalny, powyżej 4000 obrotów nawet żwawy jak na takie auto. Ale nie da się ruszyć tym samochodem na "samym sprzegle", bez dodawania gazu (dławi się od razu), co jest wyjątkowo irytujące np. w korkach.
2,0
Skrzynia biegów
To najsłabszy element auta, choć - podobnie jak reszta - totalnie bezawaryjny. ALE STRASZNIE HACZY, strasznie straszliwie. I to niemal na wszystkich biegach (może poza skokiem 3->4). A 1->2 trzeba wręcz użyć siły lub... dużej cierpliwości. A jesli jest zimna (nie daj boże mróż), nie przełączysz na 2, jesli na jedynce rozpędzasz sie więcej niż do 2000 obrotów. No i jako jedyna z całej palety silnikowej ma 5 biegów = przy 140km/h auto ma 4000 obrotów i jest głośno.
5,0
Układ jezdny
Na suchym, jeździ tak samo dobrze (jak nie lepiej) niż BMW. Wręcz niewiarygodnie, jak na SUVika. Na mokrym przy agresywnie branych zakrętach ucieka przód, ale dzieje się to daleko ponad granicą zdroworozsądkowych prędkości (pewnie wskutek lekkiego silnika)
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko wszędzie widać, można przyczepić się jedynie do cłakiem sporych słupków z przodu.
3,0
Ergonomia
Brakuje schowków, półeczek, itp. Poza 2 otworami przy ręcznym na kubki/puszki/butelki 0.5L i schowka przed pasażerem, nie ma NIC. A jak już w te otwory coś włożę (cokolwiek, choćby puszkę), to mocno przeszkadza w zmianie biegów czy zwykłym trzymaniu reki na podłokietniku.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jako że mała benzyna to bardzo szybko nagrzewa się (i bardzo szybko wychładza), ale bardzo wolno odszrania/odparowuje przednia szyba. Automatyczna klima 100% poprawnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Lepiej niż się spodziewałem - miejsca jest naprawdę więcej, niż można byłoby się spodziewać. Raz nawet wybraliśmy się 4-osobowa rodziną nad morze (ale pakowaliśmy się w reklamówki, w walizki nie dało rady). Bagażnik malutki, ale... Widziały gały co brały.
4,0
Wyciszenie
Silnik bardzo kulturalny, ale już po 50kkm słychać go mocniej niż był nowy. ASO rozkłada ręce i oczywiście mogą na mój koszt po kolei wszystko wymieniać. Szumy (porównując do BMW z 2001 roku) są dużo mocniej słyszalne, szczególnie powyżej 120km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Prosty samochód tani w utrzymaniu. Serwis olejowy poza ASO to ok. 400zł, ASO 900-1200. Nic się nie psuje (NIC).
Spalanie przy km/h:
90 = 5.7
120 = 7.0
140 = 8.2
160 = 11
Średnio w mieście = 8.5
Średnio w trasie = 6.3 (cały wyjazd ma Mazury rodziną, w kolumnie TIRów 90km/h przez 80% trasy)
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest chyba najlepiej trzymającym cenę autem na rynku (najniższa utrata wartości). Nie bez powodu. Choć plastiki i ogólnie jakość wnętrza nie jest najlepsza (2 wersja wyposażeniowa Acenta)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przestało działać automatyczne (2 pozycja) zamykanie szyby kierowcy. poza tym NIC
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 117KM 86kW
[l/100km]