Ocena kierowcy - Nissan Qashqai I Crossover +2 Facelifting
Brzoza,
11 lat temu
Silnik 2.0 140KM 103kW
Rok produkcji 2010
Przebieg:
74 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Doskonała skrzynia biegów - bardzo, ale to bardzo lekko chodząca i precyzyjna. Rewelacja.
4,0
Całokształt
Dobry, solidny samochód z dwoma minusami: spalanie i zbyt słaby jak dla mnie silnik.
Wrażenia
4,0
Silnik
Elastyczny, dobrze wyważony silnik. Przy wciśniętym pedale gazu dość sensownie się zbiera - jak na gabaryty samochodu. Jednak jest niedosyt - szkoda, że nie ma w sprzedaży silników tak z 40km silniejszych.
5,0
Skrzynia biegów
Świetna skrzynia (przynajmniej w moim modelu). Leciutko, precyzyjnie, doskonale. Chyba najlepsza ze skrzyń z jakich korzystałem.
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny, doskonale zachowujący się zarówno na równej drodze, jak i na sporych nierównościach. Mocna piątka.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobrze zaprojektowany kokpit. Moja żona czuje się w nim pewnie i wszystko widzi - a to najlepsza z rekomendacji :)
5,0
Ergonomia
Bardzo, bardzo dobrze. Panele jasne, zrozumiałe, bez natłoku przycisków i funkcji. Mam wersję z dotykowym ekranem i sterowanie nawigacją, radiem, CD etc. świetnie rozwiązane. Malutki minus za gałkę zmiany napędu (4x4) - jest w takim miejscu, że przypadkowo, kładąc torbę na siedzeniu pasażera można ją przekręcić. Reszta bez zastrzeżeń.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo przeciętna. Klimatyzacja i wentylacja z przodu się nawet sprawdza, ale na tylnych fotelach jest po prostu słabo. Chyba najsłabsza część wyposażenia.
Automatyka klimatyzacji też pozostawia wiele do życzenia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo, na prawdę dużo miejsca (szczególnie, że mam wersję +2, ale z pięcioma fotelami). Po prostu świetnie.
4,0
Wyciszenie
Czwórka oczywiście w aspekcie ceny i półki cenowej samochodu. Część świetnie spasowane, nic nie trzeszczy, wszystko ładnie działa. Jednak wyciszenie samego samochodu - przy wyższych prędkościach zaczyna kuleć. Jednak gdzie w tym kraju można na prawdę szybko pojeździć ?
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj słabo. Na prawdę słabo. Ja notuję w mieście spore zużycie. Zbyt duże jak na nowy samochód.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Samochód wygląda na prawdę nieźle, sprawdza się wyśmienicie. Wszystkie dodatkowe gadżety, elektronika etc. jest na prawdę niezła, a cena dość umiarkowana.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po trzech latach na prawdę nieźle. Kilka drobiazgów trzeba było wymienić (gałka skrzynki biegów, sterowanie szybami - coś się przycinało), ale wszystko na gwarancji zamieniono na nowe. Reszta działa i wygląda na prawdę nieźle. Nic się nie psuje (odpukać).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza wymianą pompy paliwa w drugim miesiącu użytkowania - to nic, absolutnie nic się nie dzieje, nie psuje i jest ok. Pompa paliwa była wymieniona na wezwanie serwisu - w serii, którą kupiłem poleciało ileś pomp i mi zapobiegawczo wymienili.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 140KM 103kW
[l/100km]