Solidne auto z bardzo ładną linią i gabarytami podchodzącymi niemal pod mini-van. Bardzo rzadkie na polskich drogach, wyróżnia się w tłumie Passatów TDI i innych. Pakiet Look z 17" alufelgami i przyciemnianymi szybami w tym aucie daje naprawdę wiele i jest wart swojej ceny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik cichy, oszczędny. Lepiej sprawdza się w dłuższej trasie niż w mieście - przy ruszaniu spod świateł jest mało dynamiczny. Przy jeździe "wg. komputera" możemy zapomnieć o jakimkolwiek wyprzedzaniu. Komputer sugeruje zmiany biegów przy 1700 obrotów, przy czym moc w silniku pojawia się ok. 2300. W zamian za to - przy jeździe wg. komputera można nawet w mieście zejść do spalania w okolicach 5l/100km. Powyżej 2300 obrotów z Nissana robi się zdecydowanie mało emeryckie auto :)
4,0
Skrzynia biegów
Lekkie haczenie przy biegach 1-3, brak tego zjawiska w pozostałych biegach. Duży plus za 6ty bieg i za pracę skrzyni w dłuższych trasach.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie zestrojone miękko, ale nie przeszkadza to w szybkich zakrętach. Auto trzyma się pewnie drogi, można spokojnie odpuścić hamulec przy łukach. Wszelkie nierówności zawieszenie wybiera wzorowo.
Komfort
5,0
Widoczność
Dość wysoka pozycja kierowcy + ogromna powierzchnia szyb dookoła. Na minus - przez kilka miesięcy jazdy autem miałem 2-3 sytuacje kiedy słupki A zasłoniły np. pieszego na pasach. W nocy można dość mocno przyciemnić zegary tak by nie oślepiały.
4,0
Ergonomia
Mnóstwo schowków i kieszonek. Bagażnik z oświetleniem. Bardzo wygodne podłokietniki po obu stronach kierowcy. Wygodny fotel, nie męczy nawet po kilku godzinach drogi. Dobrze dostępne zapięcia isofix. Niski próg załadunkowy i spory bagażnik. Na minus: tylko dwa haki w bagażniku, w dodatku do tej pory nie udało mi się niczego do nich przyczepić; wysoki próg po złożeniu tylnych foteli, brak tunelu w środku auta na włożenie nart. Denerwuje czasami kierunkowskaz - przy wrzuceniu kierunku można niechcący wyłączyć/włączyć światła.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa, dość dużo ustawień nawiewu i temperatury. W chłodne poranki przydają się podgrzewane fotele, chociaż grzać zaczynają dopiero po 4-5 minutach. Efektywny program odparowania szyb - kilkanaście sekund po włączeniu nie ma śladu po parze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo miejsca na nogi dla kierowcy i pasażerów. Na pozycji kierowcy brak jakichkolwiek plastików o które nogi obijałyby się w czasie podróży.
5,0
Wyciszenie
Do 2000-2300 obrotów silnika nie słychać w ogóle. W samochodzie można rozmawiać szeptem :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie, ale dość drogi serwis. Na szczęście na początku jest opcja wykupienia 3 przeglądów "z góry" za uczciwą cenę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 4000km - brak usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 4000km - brak usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 DIG-T 115KM 85kW
[l/100km]