Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Primera III Kombi

Logan, 7 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 95 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Primera III Kombi 1.6 i 16V 109KM 80kW 2002-2007 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Lakier twardy odporny na zarysowania. Nadwozie bardzo dobrze zabezpieczone przed korozją.
5,0
Całokształt
Model w porównaniu z konkurencją słabo sprzedawał się w Europie Zachodniej między innymi z uwagi na niecodzienny kształt i nietypową deskę rozdzielczą dlatego ceny aut używanych na zachodzie a tym samym w Polsce są niskie porównując auta tej samej klasy i tego samego rocznika do konkurencji. To pewnie powoduje sporą popularność na rynku aut używanych w kraju. Efektem tego jest brak problemów z naprawą oraz niskie ceny części zamiennych, na skutek dużego importu tych aut z Anglii.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.6 nie bierze oleju. To jest bardzo istotna wiadomość, gdyż problemy z olejem ma silnik 1.8. Natomiast przy pojemności 1.6 opinii na ten temat w internecie prawie nie ma. Poza tym pracuje cicho i sprawnie. Samochód rozpędza się do 130 km/h sprawnie i szybko. Powyżej 150 km/h obroty na piątym biegu przekraczają 5000 co powoduje hałas.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. Płynnie zmienia się biegi. Drążek usytuowany ergonomicznie.
5,0
Układ jezdny
Auto trzyma się niesamowicie drogi. Zawieszenie należy do tych twardszych. Auto bardzo wrażliwe na ruchy kierownicy.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność znakomita do przodu i na boki. Przy cofaniu jest gorzej. Tylna szyba jest soczewkowata co powoduje trudności w ocenie odległości. Ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Ergonomia
Ergonomia wypada znakomicie. Dosłownie wszystko mam pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja, klimatyzacja i ogrzewanie działa doskonale. Sposób regulacji na desce rozdzielczej jest bardzo czytelny i ergonomiczny. Na plus należy ocenić przycisk maksymalnego ogrzewania przedniej szyby. Dosłownie w jednej chwili odmraża zimą przednią szybę. W pogodę deszczową w dwie sekundy odparowuje nie tylko przednią szybę ale także boczne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest naprawdę sporo. Dużo schowków, pojemny bagażnik z dwoma bocznymi schowkami, dwoma małymi schowkami w podłodze, oraz pojemnym schowkiem między kołem zapasowym a płytą bagażnika. Plusem także są dwa uchwyty mocujące w suficie bagażnika, gniazdo np. do odkurzacza w bagażniku oraz dwa uchwyty na reklamówki. Siedzenia są wygodne dające dużą możliwość regulacji. W moim modelu są także podgrzewane.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie oceniam bardzo wysoko. Nic nie szumi, nic nie trzeszczy. Silnik pracuje cicho do 3500 obrotów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Chcesz uniknąć kłopotów musisz nastawić się na zmianę oleju co 15000 kilometrów. W moim przypadku na koszty utrzymania składają się koszty paliwa, koszt zmiany oleju i filtrów (raz do roku) ewentualnie koszt zmiany wycieraczek.
5,0
Stosunek jakość/cena
Model słabo się sprzedawał w Europie Zachodniej z uwagi na niecodzienny kształt i nietypową deskę rozdzielczą dlatego ceny w Polsce są niskie. To pewnie powoduje dużą popularność w kraju, czego efektem będzie brak problemów z naprawą i niskie ceny części zamiennych. Dlatego stosunek ceny do jakości wypada doskonale.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie było
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie było

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Nissan Primera III

Liczba wpisów: 27

Nissan Primera III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Nissan Primera III Kombi