Tego szukałem. Wygląd i komfort jazdy, plus bezpieczeństwo. Doskonałe audio Blaupunkt (fabryczne !). Choć... w starej Almerze przez 5 lat miałem dwie awarie - spaliły się aż dwie żarówki ;-))) Nic poza tym - ale to był 100% japończyk, a nie montaż w UE.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dwa litry przy tej wadze dają spokojny sen. Można ruszać z trójki (tylko po co), na dwójce ciagnie do ponad setki i nie odłacza silnika jak w niektórych wypasionych samochodach na F. (baaardzo ryzykowne ograniczenie - o mało nie zaliczyłem czołówki). Lubi wysokie obroty ale wtedy pali jak smok. Miło mruczy.
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie skoki - 6 biegów pozwala na wybór albo szybko (blisko 5 tys. obrotów) i dynamicznie albo spokojnie i grzecznie (w okolicach 2 tys. obrotów). Biegi wchodzą precyzyjnie i szybko.
4,0
Układ jezdny
Nieźle, ale ... nadsterowny. Coś nie halo ze wspomaganiem na niskich obrotach - jakby "brakowało" dopalacza. ESP rewelacyjny (szczególnie na śliskich nawierzchniach). Zawsze można go odłączyć i troszeczkę nadpalić gumy. Twardy - ale taki ma być. W sumie bliżej 5 niż 4.
Komfort
4,0
Widoczność
Lewy słupek lekko zasłania, zbyt szerokie martwe pole po prawej stronie - manewrowanie lusterkami niewiele poprawia. Kamera do cofania poprawia wynik na bliżej 5.
5,0
Ergonomia
Bajecznie. Wszystko pod ręką i na małych dystansach - ale to wynik wzrostu i długich "gałęzi".
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bliżej 5 ale lekki minusik za kiepski nawiew na przednią szybę - żeby odparowały trzeba właczyć jej ogrzewanie, inaczej słabo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na razie syn nie jest wysoki i jeździ z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Żadnych zastrzeżeń - czasami trzeba zerkać na deskę czy obrotomierz wskazuje "pracuję".
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ale to bardzo zależy od stylu jazdy - mogłoby być lepiej przy tej generacji silników. Drogi serwis.
Przy spokojnej jeździe w mieście można zejść poniżej 10.
5,0
Stosunek jakość/cena
Miałem fart - kupiłem 2004 rocznik w 2005 roku i to po wyjątkowej cenie - ostatni egzemplarz z tej serii w kraju - coś około 30% opustu. Po pierwszym roku ubezpieczyciel wycenił moją uzywaną Primerę drożej niż ją kupiłem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeszczą niektóre plastiki, drzwi także, po zimie rozregulowały się drążki kierownicze, padł jeden ksenon, zawiesił sie procesor (ponowne uruchomienie silnika pomogło). Widać że nie Japończyk go składał.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie... i nie chce chodzic na wodę...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 140KM 103kW
[l/100km]