początki były trudne - zatarty silnik, problemy z tylnym zawieszeniem - choroby wieku dziecięcego. kupiłem pierwszą edycję P12 2002. przejechałem jednak od nowości 160 tys. i samochód coraz mniej się psuje. W roczniku 2002 nie ma jeszcze francuskich części, ale angielskie wykonanie. Generalnie polecam ze względu na cenę i wyposażenie, wygląd. trzeba mieć jednak świadomość że nie jest to super niezawodne japońskie auto, ale na pewno lepsze pod tym względem niż konkurencja francuska, niemiecka, a nawet skandynawska.
Wrażenia
4,0
Silnik
ciągnie od 2000 obrotów, to silnik do spokojnej, kulturalnej jazdy, przy ostrej jeździe bierze olej
3,0
Skrzynia biegów
na początku trochę dwójka nie wchodziła, ale teraz już jest ok.
4,0
Układ jezdny
dobrze trzyma się drogi, ale w zasadzie wszystko było wymieniane - wahacze, belka tylnia, amortyzatory, natomiast bardzo dobre hamulce
Komfort
4,0
Widoczność
przednie słupki potrafią zasłonić przechodnia na pasach, tylnia kamera - nie można jej ufać za bardzo i się brudzi
5,0
Ergonomia
jak dla mnie panel n-form jest ok, ale tu są opinie podzielone, centralnie umieszczone zegary też mi pasują - mniej męczą oczy, czujnik deszczu działa różnie, samościemniające się lusterko, głosność radia w zależności od prędkości to jest to czego brakuje w innych samochodach
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
jak na auto tej klasy brakuje nawiewów z tyłu, latem jak się stoi w korku zasysa zapachy z komory silnika, przewody są tragicznie odizolowane od komory silnika - stojąc chwilę w korku momentalnie czuć że powietrze się nagrzewa, w zimie zimno w tyle, latem za gorąco i duszno...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tyle ile powinno być... konkurencja może akurat tu się uczyć
3,0
Wyciszenie
słabiutko i to zaskakuje w tej klasie, głównie silnik hałasuje na wyższych obrotach
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na benzynę tu jestem zachwycony - zakopane-kraków 7l /100, jak na benzynę super ale przy spokojnej jeździe
4,0
Stosunek jakość/cena
w stosunku do wyposażenia doskonale, do jakości dobrze...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie jest najgorzej, ale jakość plastików pozostawia wiele do życzenia, z drobiazgów - padła kamera, zestaw głośnomówiący - kilka razy
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zawieszenie wymienione w całości, silnik się zatarł z niewiadomych przyczyn przy 12 tys. km - wymiana na gwarancji, kupe nerwów, do wymiany maglownica 150 tys., przepływomierz - silnie gaśnie czasem - musieli podnieść obroty.