Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Primera III Hatchback

beta, 15 lat temu
Silnik 1.8 i 16V 116KM 85kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Nissan Primera III Hatchback 1.8 i 16V 116KM 85kW 2002-2007 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik o b. wysokiej kulturze pracy. Na wolnych obrotach-na prawdę trudno słyszalny-czasami ma się wrażenie, że zgasł.
4,0
Całokształt
Nie wiem skąd te opinie, że to \"francuskie\" auto i cierpi na wiele bolączek a jakość produkcji w Anglii b. słaba. Nie kupowałem nowego, ale roczne auto, gdy już ten największy spadek wartości miało za sobą.Szukałem auta pochodzące z polskiej dystrybucji i polskiego salonu, serwisowane i na gwarancji. Gdy dokonałem filtracji na Oto-Moto, z 90 znalezionych aut pozostało tylko jedno spełniające moje wymagania.Było blisko 10 tyś. droższe od pozostałych i wydawało mi się, że przepłacę. Wszedłem więc na stronę niemieckich i angielskich komisów, gdzie ceny tych samochodów były średni 10-17 tyś. droższe niż tych oferowanych z importu przez handlarzy. Wszystkie oferowane przez nich auta były trzecim lub czwartym w rodzinie,jeździł nim dziadek albo babcia i miały przebieg po 15-20 tyś. Jaki bezsens. W takim razie niemcy zwariowali i za pół darmo rozdają, skoro handlarz kupuje w Niemczech i sprzedaje w Polsce z zyskiem a auto jest tańsze w Polsce niż w Niemczech. Pojechałem zobaczyć taki jeden samochód kilkaset kilometrów. Nstępnie udałem się do serwisu Nissana, gdzie diagnosta chwycił się za głowę. Po stłuczce, malowaniu itd. itp. Właściciel Primery zwiał samochodem , gdy zacząłem żądać zwrotu kosztów za paliwo i koszt badania serwisowego w kwocie 550,oo zł. Korespondencję mailową mam zarchiwizowaną, gdzie właściciel zapewnia, że auto jest na 100% bezwypadkowe. Zresztą jak się okazało, książka serwisowa też jest \"lewa\" a licznik był komputerowo cofany. Nie chodzi o te parę straconych stówek ale o zasadę. Będę ścigał gnojka prawnie aż go dopadnę-trwa to już rok, ale dopnę celu. Pewny samochód - warto kupić. Czasami dojdzie jakieś skrzypnięcie z kabiny niemożliwe do zlokalizowania - w tym względzie, poprzednicy byli lepsi. Zapewnia jednak b. duży komfort. Doskonały jako auto rodzinne. P12, jest po prostu inna od wszystkich. Karoseria może budzić mieszane uczucia-jednym się podobać a innym nie. W środku jednak ma się wrażenie zasiadania w kabinie samolotu. Znajomy ma Primerę P12 z 2003r. i przejechane 160 tyś. km. Oprócz materiałów eksploatacyjnych ulegających normalnemu zużyciu,nie robił w nim nic więcej.O dziwo, w dość skomplikowanej elektronice, nie miała miejsca żadna awaria.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy-b.dobra,niezbyt duży moment obrotowy - byłem przyzwyczajony do diesla-tam charakterystyka jest całkiem inna. Silnik \"sportowcem\" wyczynowym nie jest, ale rekompensuje to niskim zużyciem paliwa.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna - bezproblemowo.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dość miękkie, zapewnia duży komfort. Podobnie jak silnik do \"sportowców\" nie należy.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i po bokach-dobra. Do tyłu już gorzej-widoczność ograniczają spore słupki. Nie rekompensuje tego nawet szerokokątna kolorowa kamera cofania.
4,0
Ergonomia
Warunki pracy kierowcy-b.dobre.Wielki kolorowy ekran na którym można wyświetlać kolejno dużą ilość informacji-b. przydatny.Nietypowe położenie wskaźników - w głębi, na środku deski rozdzielczej - można się jednak przyzwyczaić.Wszystko na swoim miejscu - samochód całkowicie inny od znanych mi do tej pory - trzeba się przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na japońca(anglika) - doskonałe. Klimatronic sprawdza się doskonale. Możliwość ustawienia ogrzewania bez klimy w trybie \"auto\" - b. dobre. Ustawia się zadaną temperaturę, która jest osiągana dość szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu b.dobrze. Z tyłu, pomimo, że nie jest źle-mogłoby być lepiej. Trzeba jednak pamiętać, że jest to autko klasy średniej - jak na tę klasę - lepiej od innych.
3,0
Wyciszenie
Tutaj niestety przeciętnie.Do 120-130 b. dobrze. Powyżej zaczyna robić się głośno. Przy szybkiej jeździe na autostradzie, jedyny ratunek-puścić głośniej radio, lub ewentualnie zwolnić :). Trzeba jednak pamiętać, że głośność jest pojęciem subiektywnym-zależy do jakiego człowiek był wcześniej przyzwyczajony. Może jeździłem cichszymi autami i stąd takie odczucie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na auto ważące 1306 kg.-doskonałe spalanie, szczególnie na trasie.Na autostradzie przy większych prędkościach - zawirowania w baku-mówię o prędkości ok. 160-170 km/h. Potrafi wtedy spalić blisko 10l/100km. Na co dzień przecież jednak tak się nie jeździ a 10l/100 km to też absolutnie nie przerażający wynik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Krótko - doskonała.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak do tej pory-brak jakiejkolwiek usterki-jedynie wymiana oleju,filtrów,tarcz hamulcowych.Serwis - drogi. Oryginalne części eksploatacyjne-drogie.Nie odbiegają jednak ceną od serwisu np.Audi czy Toyoty, a nawet są nieznacznie niższe. Gdy upłynie okres gwarancji, dostępne japońskie zamienniki-nie są tanie, ale tańsze niż w serwisie i dobrej jakości.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie odnotowano.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Primera III Hatchback 1.8 i 16V 116KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
58,50 zł
8,3
l/100km
10,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Primera III Hatchback