Silnik
: Silnik o b. wysokiej kulturze pracy. Na wolnych obrotach-na prawdę trudno słyszalny-czasami ma się wrażenie, że zgasł.
4,0
Całokształt
Nie wiem skąd te opinie, że to \"francuskie\" auto i cierpi na wiele bolączek a jakość produkcji w Anglii b. słaba. Nie kupowałem nowego, ale roczne auto, gdy już ten największy spadek wartości miało za sobą.Szukałem auta pochodzące z polskiej dystrybucji i polskiego salonu, serwisowane i na gwarancji. Gdy dokonałem filtracji na Oto-Moto, z 90 znalezionych aut pozostało tylko jedno spełniające moje wymagania.Było blisko 10 tyś. droższe od pozostałych i wydawało mi się, że przepłacę. Wszedłem więc na stronę niemieckich i angielskich komisów, gdzie ceny tych samochodów były średni 10-17 tyś. droższe niż tych oferowanych z importu przez handlarzy. Wszystkie oferowane przez nich auta były trzecim lub czwartym w rodzinie,jeździł nim dziadek albo babcia i miały przebieg po 15-20 tyś. Jaki bezsens. W takim razie niemcy zwariowali i za pół darmo rozdają, skoro handlarz kupuje w Niemczech i sprzedaje w Polsce z zyskiem a auto jest tańsze w Polsce niż w Niemczech. Pojechałem zobaczyć taki jeden samochód kilkaset kilometrów. Nstępnie udałem się do serwisu Nissana, gdzie diagnosta chwycił się za głowę. Po stłuczce, malowaniu itd. itp. Właściciel Primery zwiał samochodem , gdy zacząłem żądać zwrotu kosztów za paliwo i koszt badania serwisowego w kwocie 550,oo zł. Korespondencję mailową mam zarchiwizowaną, gdzie właściciel zapewnia, że auto jest na 100% bezwypadkowe. Zresztą jak się okazało, książka serwisowa też jest \"lewa\" a licznik był komputerowo cofany. Nie chodzi o te parę straconych stówek ale o zasadę. Będę ścigał gnojka prawnie aż go dopadnę-trwa to już rok, ale dopnę celu.
Pewny samochód - warto kupić. Czasami dojdzie jakieś skrzypnięcie z kabiny niemożliwe do zlokalizowania - w tym względzie, poprzednicy byli lepsi. Zapewnia jednak b. duży komfort. Doskonały jako auto rodzinne. P12, jest po prostu inna od wszystkich. Karoseria może budzić mieszane uczucia-jednym się podobać a innym nie. W środku jednak ma się wrażenie zasiadania w kabinie samolotu.
Znajomy ma Primerę P12 z 2003r. i przejechane 160 tyś. km. Oprócz materiałów eksploatacyjnych ulegających normalnemu zużyciu,nie robił w nim nic więcej.O dziwo, w dość skomplikowanej elektronice, nie miała miejsca żadna awaria.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy-b.dobra,niezbyt duży moment obrotowy - byłem przyzwyczajony do diesla-tam charakterystyka jest całkiem inna.
Silnik \"sportowcem\" wyczynowym nie jest, ale rekompensuje to niskim zużyciem paliwa.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna - bezproblemowo.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dość miękkie, zapewnia duży komfort. Podobnie jak silnik do \"sportowców\" nie należy.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i po bokach-dobra. Do tyłu już gorzej-widoczność ograniczają spore słupki. Nie rekompensuje tego nawet szerokokątna kolorowa kamera cofania.
4,0
Ergonomia
Warunki pracy kierowcy-b.dobre.Wielki kolorowy ekran na którym można wyświetlać kolejno dużą ilość informacji-b. przydatny.Nietypowe położenie wskaźników - w głębi, na środku deski rozdzielczej - można się jednak przyzwyczaić.Wszystko na swoim miejscu - samochód całkowicie inny od znanych mi do tej pory - trzeba się przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na japońca(anglika) - doskonałe. Klimatronic sprawdza się doskonale. Możliwość ustawienia ogrzewania bez klimy w trybie \"auto\" - b. dobre. Ustawia się zadaną temperaturę, która jest osiągana dość szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu b.dobrze. Z tyłu, pomimo, że nie jest źle-mogłoby być lepiej. Trzeba jednak pamiętać, że jest to autko klasy średniej - jak na tę klasę - lepiej od innych.
3,0
Wyciszenie
Tutaj niestety przeciętnie.Do 120-130 b. dobrze. Powyżej zaczyna robić się głośno. Przy szybkiej jeździe na autostradzie, jedyny ratunek-puścić głośniej radio, lub ewentualnie zwolnić :). Trzeba jednak pamiętać, że głośność jest pojęciem subiektywnym-zależy do jakiego człowiek był wcześniej przyzwyczajony. Może jeździłem cichszymi autami i stąd takie odczucie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na auto ważące 1306 kg.-doskonałe spalanie, szczególnie na trasie.Na autostradzie przy większych prędkościach - zawirowania w baku-mówię o prędkości ok. 160-170 km/h. Potrafi wtedy spalić blisko 10l/100km. Na co dzień przecież jednak tak się nie jeździ a 10l/100 km to też absolutnie nie przerażający wynik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Krótko - doskonała.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak do tej pory-brak jakiejkolwiek usterki-jedynie wymiana oleju,filtrów,tarcz hamulcowych.Serwis - drogi. Oryginalne części eksploatacyjne-drogie.Nie odbiegają jednak ceną od serwisu np.Audi czy Toyoty, a nawet są nieznacznie niższe.
Gdy upłynie okres gwarancji, dostępne japońskie zamienniki-nie są tanie, ale tańsze niż w serwisie i dobrej jakości.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie odnotowano.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 116KM 85kW
[l/100km]